Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka specifik "contact group" i MobileMe

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2010-04-08 01:17

Någon som vet om det går och hur man gör närman vill synka en specific "Contact group" med sin Outlook adress bok eller jobbmobil?

Jag vill att allt finn på mobileme och min hemdator men inte ha allt i hemtelefonen.

Jag förstår inte frågan, men jag tror inte den har någonting med "mac.se"-tjänsten att göra, så jag flyttar tråden till ett bättre lämpat underforum.

/Mod

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2010-04-12 22:21

Nja lite otydlig var den kanske.
Mobileme är ju för att synka sina kontakter mm. Och min fråga gäller just kontakter. Jag har delat in kontakterna i olika "Contact groups" I PC-världen hade man kategoriserat dessa och varje kategori hade hanterats separat om sådana önskemål finns.

Jag skulle vilja synka en sådan delmängd av mina kontakter i mobileme med min jobbmobil.

Är det möjligt? Hur gör man?

Det går inte. MM och Adressbok är ganska primitiva när det gäller sådant där. Man kan inte heller ge en grupp egen ringsignal i en Iphone. Man kan inte göra någonting alls med sina grupper förutom att skicka mail gruppvis. Trist. Halvmesyr.

Eller har jag missat något?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2010-04-12 22:42

Misstänkte det...
Fast fördelen med MM är att det är vattentätt.

Om någon vet så posta....

1
Bevaka tråden