Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes byter namn på mina genrer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-10 13:13

Hej - jag har ett supermärkligt problem i mitt iTunes.

Vid senaste uppdateringen av iTunes så bytte den genre på alla mina 4,000 låtar till en genre som heter "dubletter". Den genren skapade jag själv vid ett tidigare tillfälle för ett helt annat problem jag hade men vid uppdateringen var *ingen* låt taggad med genren "dubletter".

Jag använder genrer mycket och har ägnat möda åt att tagga alla mina låtar till genrer som passar mig. Men nu har jag som sagt allting i samma genre.

Vad har hänt?? Finns det någon generell inställning i iTunes som anger "standard-genre" på något sätt? Är det någon som vet?

Känner mig helt hjälplös.................

Jag har samma problem. Men för mig översätter iTunes genrerna. Låtar som ligger i "Alternative" hamnar istället i "Alternativt" när jag spelar dem.
Oerhört störande!

  • Medlem
  • 2010-04-08 08:25

Samma problem här.. Electronic blir Elektroniskt..

Yepp, samma "fel" här. Löste saken genom att döpa om alla genrer till svenska diton: Electronic -> Elektroniskt osv., osv. Gick fint!

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2010-04-25 14:26

Jag upptäckte det nyss. Jag uppdaterade iTunes och helt plötsligt började jag lägga märke till att Industrial hettet Industriellt lite här och var på låtar jag spelat.

Går det att slå av detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-25 19:16

Märk väl här att OS X har en mycket snygg lösning för språkanpassning (ungefär lika snygg som Linux). Det betyder att det finns ett engelskt värde i botten (Alternative) som sedan översätt automatiskt on-the-fly till rätt språk (Alternativt). Prova att välja engelska eller något annat språk som ni kan så kommer det att framgå vad jag menar. Se alltså inte den svenska som en absolut genre utan bara som en relativ dito. Förstod ni vad jag menade?

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2010-04-26 19:59

Nej. Du får nog försöka förklara lite bättre.
Finns det något jag kan ställa in så att den slutar försvenska genrer.

Inte helt säker på varför, men jag upptäckte samma sak. Det _kan_ vara så att pga uppdatering av iTunes så döper den om genre på de låtar som spelats eller ändrats sedan uppdateringen. Ändringen av genre speglar inställt språk i operativsystemet.

Testa att byta tillbaka till ditt språk (engelska) på de genrerna som ändrats, dvs Industriell till Industrial.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-27 13:42

Dett kan nog förklara också varför vissa gamla låtar helt plötsligt synkas igen till iPhone fast man inte gjort någon egen ändring. Ändrade om lla mina till engelska igen och hoppas på att det inte ska döpas om ngt mer...

1
Bevaka tråden