Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att visa upp PDF-filer via ett internetgränssnitt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 10:46

Hej,
Jag letar efter ett program/databas som kan laddas med .pdf´er, som kunder sedan kan logga in på och söka i.
När de sedan har hittat en .pdf så skall de kunna bläddra i den.

Förslag på program med internetgränssnitt?

Mvh
Magnus

Tja, jag har gjort flera såna där lösningar och svårigheten ligger främst i att avgöra om man kan ställa krav på besökarnas webbläsare.

Kör de Safari (Mac) eller Internet Explorer så kan de se PDF-filen direkt, givet att de Har Acrobat /Adobe Reader installerat.

Using the HTML embed Tag to Display a PDF on Your Web Page - The PDF Developer Junkie Blog

Det finns också några Java-baserade plugins, men de har jag funnit alldeles för skakiga och begränsade för att vara praktiskt användbara.

Vill man inte ställa kravet på webbläsare så får man konvertera PDF-sidorna till andra format, typ Flash eller JPEG, och i så fall får man avgöra om man vill göra det i förväg, eller on the fly. Båda ansatserna har sina för och nackdelar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 14:09

Hej Richard,
Jag får upp tomma rutor på länken som du har skickat med. Sitter med senaste Safari o 10.6.3.
Din lösningen kan faktiskt vara något för mig....

Mvh
Magnus

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

...givet att de Har Acrobat /Adobe Reader installerat....

Ursprungligen av agnwik:

...Sitter med senaste Safari o 10.6.3...

Och vilken version av Adobe Reader (eller Acrobat) har du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-07 14:52
Ursprungligen av agnwik:

Hej Richard,
Jag får upp tomma rutor på länken som du har skickat med. Sitter med senaste Safari o 10.6.3.
Din lösningen kan faktiskt vara något för mig....

Mvh
Magnus

Tittade på med Camino 2.0.2 på Leopard och Schuberts pdf-plugin installerad på systemet. Det funkade hyggligt.

Om man har Snow Leopard måste man antingen ställa in Safari att köra i 32-bitars-läge, eller låta Safari själv (ej Adobes plugin) rendera innehållet.

Skälet är att Adobes plugg i dagsläget är 32-bitars, och därför ej kan köras i Safari, om Safari körs i 64-bitarsläge.

1
Bevaka tråden