Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddisk - licensproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-04-07 08:58

Jag har skaffat ny SSD-hårddisk och kopierat över i princip allt från gamla disken. Förutom några behörighetsproblem är det nu bara CS4 som påstår att licensen gäller inte längre.

Någon som vet vilken fil på gamla disken jag skall kolla och föra över? Jag befinner mig nästan 1000 mil ifrån installationsskivorna så ominstallation är inget bra förslag...

Ursprungligen av Stig R:

Jag har skaffat ny SSD-hårddisk och kopierat över i princip allt från gamla disken.

Har du tillgång till den gamla disken?

I så fall, boota från den, och avaktivera CS4-licensen där. Sen kan du aktivera licensen på den nya disken.

Om inte, så får det nog bli ett telefonsamtal till Adobe, och försöka avaktivera/aktivera den vägen.

Eftersom aktiveringen är knuten till, bl.a disken så behöver man, precis som Jesper säger, avaktivera innan man t.ex clonar diskcontent från en till en annan disk och sedan när man startar från den nya så får du aktivera (starta ett CS4 program som INTE är Acrobat eller Bridge då dessa i sin tur licensieras genom något av de andra programmen).

Skulle dina två aktiveringar ändå vara "rökta" är det bara att ringa till Adobe's support/kundtjänst och be dom hjälpa dig. Berättar du att du bytt disk och har sumpat en aktivering så löser dom det.

1
Bevaka tråden