Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tågresa

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-06 16:11

Nu sitter jag på tåget som ska ta mig till Stockholm. SÅ väldigt skönt, å, vad jag ska koppla av och njuta. Snart får jag in mat också - och fast det är vanlig vardag och bara eftermiddag så ska jag ta in en liten flaska rött vin. Så det så!

Det gör du helt rätt i!

Fan vad gött! Ha det göttigt i Stockholm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-06 16:54

Tågresa och lite rött vin lät mycket trevligt. Ha skoj! Tåg är ju dessutom det trevligaste sättet att resa på.

Ursprungligen av joakimo:

Tågresa och lite rött vin lät mycket trevligt. Ha skoj! Tåg är ju dessutom det trevligaste sättet att resa på.

Ja, man reser, man färdas. Flyget bara transporterar en ...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 17:56
Ursprungligen av Goflorp:

Ja, man reser, man färdas. Flyget bara transporterar en ...:)

Vore kul att höra Björnströms synpunkter på den frågan. För egen del håller jag med dig.

Ursprungligen av vanilj:

Vore kul att höra Björnströms synpunkter på den frågan. För egen del håller jag med dig.

Stockholm - Australien är väl 60 dagar eller nåt med båt...
Lite jobbigt rent praktiskt om man skall pendla....
Tåg? Öh? Nä....

Men norra Svecia -Tjockhult är ju lite goare med tåg.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-06 17:14

Ja, det är verkligen härligt att åka tåg. Nu har jag fått mat och vin och är mätt och belåten och sitter och tittar ut på landskapet vi far förbi. Tänk att man kan ha det så här bra! Ni skulle vara här ni också - men det är ni ju nästan också. Det är trevligt med lite sällskap på resan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 19:17

How to travel from the UK to Australia without flying

Med lite hjälp av våra Schweiziska vänner skulle det kunna gå...

Senast redigerat 2010-04-06 19:29
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-06 20:03
Ursprungligen av sodemus:

How to travel from the UK to Australia without flying

Med lite hjälp av våra Schweiziska vänner skulle det kunna gå...

Hade jag haft tid och pengar hade jag gärna gjort denna resa, då med transibiriska järnvägen.
På tal om den kan man åka den utan att lämna lägenheten Google - Moscow-Vladivostok: virtual journey on Google Maps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 20:22
Ursprungligen av joakimo:

Hade jag haft tid och pengar hade jag gärna gjort denna resa, då med transibiriska järnvägen.
På tal om den kan man åka den utan att lämna lägenheten Google - Moscow-Vladivostok: virtual journey on Google Maps

Ja, samma här! Jag är bara lite rädd för att man inte kommer i kontakt med så mycket av den inhemska kulturen man kanske kunde hoppas. I alla fall inte på Transsibiriska järnvägen. Fast det kanske är upp till en själv...?

Edit: Haha! Tack för länken förresten! Att man dessutom kan lyssna på klassisk litteratur inläst på modermålet är fullständigt oslagbart.

Senast redigerat 2010-04-06 23:03

Schweiziska flottan ?

Edit: en rolig grej, när Suez-kanalen skulle invigas gick det ut inbjudningar - bland annat till "The Swiss Navy" ....

Räknar som en av topp-blundrarna nånsin ...

Senast redigerat 2010-04-06 20:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 19:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 20:43

Om kineserna fick bestämma så kanske man kan ta sig till Peking i alla fall (på ett dygn). Från Europa till Peking - med tåg? | Utrikes | Nyheter | Nyheter24

1
Bevaka tråden