Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radiosändare till iPod?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som har förslag på en bra fm-sändare till iPod/iPhone. Nu har jag köpt två olika (båda från Teknikmagasinet) men de var helt kassa så de är tillbakalämnade.

Någon som vet?

Griffin iTrip är populär och fått bra betyg

Ursprungligen av iphonebutiken:

Griffin iTrip är populär och fått bra betyg

iTrip är bra. Jag gillar min. Är väl ungefär så bra som en FM-sändare blir.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 08:55

Jag har provat flera olika, även Griffin iTrip och ingen har varit bra. I alla fall inte i min bil som har radioantennen baktill. Allra bäst ljud blir det om man har en aux- eller lineingång på bilstereon och ansluter med t ex Griffin Auto Pilot, en finess är att man laddar iPhonen eller iPoden samtidigt.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-03-21 00:23

Denna funkar utmärkt till iPod.
FM Sändare till iPhone & iPod

Det är ur en butik jag är med och driver.

Jag har också en iTrip och till den medföljer ju en adapter till cigguttaget i bilen så du kan ladda samtidigt.
Jag har någon gång märkt att min iPhone blivit lite tjurig och låst sig i iPod-läget som ser något annorlunda ut när man har iTripen inkopplad även efter att den blivit frånkopplad men oftast funkar det smärtfritt..

Jag är också ute efter en FM-sändare.
Ska man satsa på erkända iTrip från Griffin eller törs man köpa en sån som länkas till i inlägget ovan eller de för ca 200 kr som säljs på Blocket?
Om jag inte minns fel så finns det lite olika varianter på iTrip. Vilken är att föredra?
Vore ju såklart bra om ciggladdare fanns med. Om man handlar i sverige, var finns bästa pris?
Eller ska man beställa från nån amerikansk site? Vilken?

Senast redigerat 2010-03-23 09:29

Lånade nyss en iTrip av en kompis. Den modellen som samtidigt laddar. Men det är jäkligt mycket brus och störningar.
Finns det några knep att tänka på?
Vissa frekvenser som är mindre störningar på tex eller nåt annat?

Ursprungligen av NickeNano:

Vissa frekvenser som är mindre störningar på tex eller nåt annat?

I Stockholm funkar 88.0, 88.1 bäst, där finns inga sändare, förutom en "pirat" från Skärholmen upp till Essingeleden..

Du får testa dig fram. Undvik t.ex. de frekvenser där det redan sänds radio.

88,7 MHz funkar för mig i centrala Göteborg.

en lösning.

Kräver att man har en Bilstereo med Bluetooth

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/276545-spotify-i-bilen.html

1
Bevaka tråden