Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder blir till utropstecken

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-18 18:50

När jag bytte från min gamla dator sparade jag iPhoto-biblioteket på en extern hårddisk, som jag sedan importerade på min nya dator. Nu visas bara tumnaglarna i programmet och när jag klickar på en bild kommer ett utropstecken upp. Har öppnat biblioteket i finder och där finns bilderna.

Jag har för mig att det har något med tillstånd som gör att iPhoto inte vill visa bilderna men jag har ingen aning om hur jag ska fixa det! Har kvar iPhoto-biblioteket jag kopierade till datorn.

Tips, någon?

  • Medlem
  • 2009-04-06 21:33

Samma symptom här, söker mer info.

  • Medlem
  • 2009-04-06 22:25

Kan man inte bygga om databasen eller tumnaglarna eller nåt sånt? (Backa först.)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-04-06 23:46

Gäller det alla bilder eller bara en del?

Högerklick och "Återgå till Original" brukar fungera dom gångerna det hänt mig.

samma hände för mig idag med en ny import. det var bara "stående" bilder som blev till ett utropstecken när jag försökte förstora dem. "återgå till original" fixade biffen! väldigt underligt fenomen dock...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-11-22 12:46

Intressant. För mig är det bara LIGGANDE bilder som får utropstecken när jag förstorar. (har aldrig ändrat dem). "Återgå till original" är gråmarkerat... Jag hittar bilderna i iPhotobiblioteket om jag gör en sök, men hur länkar jag om??? Om jag försöker dra över filen till iPhoto får jag felmeddelande att "filen är oläslig". Den går att öppna i Photoshop. Verkar vara något med iPhoto som buggar sig... Någon som kan föreslå en lösning?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-15 12:22

Det var ingen som visste varför "Återgå till original" är gråmarkerat? Jag kan som sagt öppna bilderna i Photoshop direkt från iPhotobiblioteket. Går inte att dra över dem till iPhoto dock, den säger "filerna är oläsliga". Någon som vet varför originalbilder som man aldrig rört blir oläsliga, eller om man kan reparera dem?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-04-05 15:45

Jag får helt plötsligt upp tomma rutor men om jag klickar i en tom ruta får jag upp bilden. Någon som har en lösning för att få tillbaka förhandsvisningen?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-04-05 15:54

Hittade en lösning, trodde jag. Om man håller nere alt+cmd och startar iPhoto får man upp ett fönster med lite återställningsalternativ. Körde hela klabbet men biblioteket funkar fortfarande inte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-05-23 23:27

Någon som vet hur man löser det här?

1
Bevaka tråden