Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bevakning av iPad-lansering

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är jag på plats vid Apple Store 5th Ave. i NY. Med drygt 2 timmar kvar till lanseringen har kön börjat slingra sig och det är uppskattat 200 personer i skrivande stund. Inte helt oväntat är det många turister i kön från bland annat Holland, Luxemburg, Tyskland, Frankrike.

Det finns en kö för förhandsbokade iPads och en för obokade. Alltså borde det finnas en ganska stor kvot utöver dom reserverade enheterna.

Det är bra mediapådrag med CNN, FOX News och en uppsjö av mindre tv-bolag på plats.

Jag kommer uppdatera er några timmar framöver och till kvällen får ni en färsk recension av iPad!

En från Holland påstår att han har auktion på en iPad som redan är uppe i 1500€

Är inne i butiken nu!

Har 2 st. 16Gb iPad i min hand nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-03 15:25

Ojojoj - nu är iPad alltså äntligen lös

Har precis blivit intervjuad av Times. Det är ett hättans liv i butiken. Folk jublar och skriker! Folk sliter upp dina iPads ur förpackningarna!

Sketkul.

Kan du inte prova videofilma med iPhonen och lägga upp senare. ?

Ser verkligen fram emot en recension!

Jag med, följer med spänning

vad jag har förstått så kan man inte splitta sin uppkoppling via bluetooth på sin iPhone med iPad:en som man kan med sin macbook. En funktion som irriterar mig något. Men jag lär väl sitta med en sån där i näven senare i år iaf.

Hört att AS på 5th Av är New Yorks 5:e turistmål för att fotografera...

Ett besök i NY kräver ju ett besök här ...

I väntant på att TS ska skriva något kan ni läsa några tidiga intryck här:

The Official "Delivered iPad" and Impressions Thread - Mac Forums

Är på väg mot Apple Store i SoHo nu! Ska ta tempen där. Slänger upp fler bilder och video så fort jag är tillbaka vid datorn!

Superkul med vår egen man på plats!

Skulle ha varit häftigt att vara där och uppleva lanseringen och se hypen nå sitt crescendo. Vad man än tycker om produkten så är själva händelsen stor i sig.

Ursprungligen av Adrian B:

Superkul med vår egen man på plats!

Skulle ha varit häftigt att vara där och uppleva lanseringen och se hypen nå sitt crescendo. Vad man än tycker om produkten så är själva händelsen stor i sig.

Inte om man är en hard-headed Windows/PC-nisse, då skulle man nog må riktigt dåligt bland så många glada Apple-anhängare - eller ja, Apple-Taliban-Fanboys-OSX-design-galningar
Gissar att Mac-hatarklubben på Macworlds kommentarssida, de lipar väl sig till sömns nu ikväll....

Ursprungligen av Goflorp:

Inte om man är en hard-headed Windows/PC-nisse, då skulle man nog må riktigt dåligt bland så många glada Apple-anhängare - eller ja, Apple-Taliban-Fanboys-OSX-design-galningar
Gissar att Mac-hatarklubben på Macworlds kommentarssida, de lipar väl sig till sömns nu ikväll....

Näe, då är det nog jobbigt idag. Och det blir väl inte bättre av att dessa Apple-hatare ständigt får se sina domedagsprofetior komma till korta när ännu en Apple-produkt blir en hit.

(Men jag har kommit fram till att livet är för kort för att ägna energi åt den delen av befolkningen. Det är därför jag hänger på 99mac istället för att diskutera med andra "lurade idioter" som faktiskt uppskattar produkterna (och har vettig kritik när något inte står rätt till) istället för att ge sig in i den hopplösa delen av debatten.)

Ursprungligen av Adrian B:

Näe, då är det nog jobbigt idag. Och det blir väl inte bättre av att dessa Apple-hatare ständigt får se sina domedagsprofetior komma till korta när ännu en Apple-produkt blir en hit.

(Men jag har kommit fram till att livet är för kort för att ägna energi åt den delen av befolkningen. Det är därför jag hänger på 99mac istället för att diskutera med andra "lurade idioter" som faktiskt uppskattar produkterna (och har vettig kritik när något inte står rätt till) istället för att ge sig in i den hopplösa delen av debatten.)

Läste just GöteborgsPostens variant.

Här har ni en munter sammanfattning

* Enbart ett fåtal köade, när iPhone kom köade tusentals
* Aktien kommer sjunka för Apple oavsett hur det går.
* Vi köar inte för att få den, vi köar för att vi är nördar.
* Ipad är inte alls lika nyskapande som iPhone , utan i grunden en vanlig bärbar dator med med tryckkäbslig skärm men utan fysiskt tangentbord.
* Den iPad som går att köpa nu har inte ens 3G, den kommer senare.
* Den säljer inte alls lika bra som iPhone

* iPhone sålde bra fastän den var jättedyr.
*iPad kommer så SAKTELIGA spridas internationellt.
* När den kommer till Sverige är oklart.
- "priserna väntas bli högre i Sverige"

Det var den slöaste, tråkigaste, mest pessimistiska och nedskrivande artikel jag sett på väldigt länge. Kan nog med säkerhet säga att den skribenten nog tycker att det roligaste i år är Officelanseringen från MS...

Ursprungligen av Goflorp:

Läste just GöteborgsPostens variant.

Här har ni en munter sammanfattning

* Enbart ett fåtal köade, när iPhone kom köade tusentals
* Aktien kommer sjunka för Apple oavsett hur det går.
* Vi köar inte för att få den, vi köar för att vi är nördar.
* Ipad är inte alls lika nyskapande som iPhone , utan i grunden en vanlig bärbar dator med med tryckkäbslig skärm men utan fysiskt tangentbord.
* Den iPad som går att köpa nu har inte ens 3G, den kommer senare.
* Den säljer inte alls lika bra som iPhone

* iPhone sålde bra fastän den var jättedyr.
*iPad kommer så SAKTELIGA spridas internationellt.
* När den kommer till Sverige är oklart.
- "priserna väntas bli högre i Sverige"

Det var den slöaste, tråkigaste, mest pessimistiska och nedskrivande artikel jag sett på väldigt länge. Kan nog med säkerhet säga att den skribenten nog tycker att det roligaste i år är Officelanseringen från MS...

Har vi hört den förut ? Undrar vad dom skrev om iPhone när den kom. Inga köer då heller - kanske. Aktien sjönk också - kanske ?
Dom kanske också får krypa till korset om ett halvår......;)

Ursprungligen av Goflorp:

* Vi köar inte för att få den, vi köar för att vi är nördar.

Fast det där har jag läst på massor av andra sajter, på Engadget och MacRumors tex, att man mer köar för sakens skull, dom hade väl lika gärna kunna förbeställa den?

Ursprungligen av Goflorp:

Det var den slöaste, tråkigaste, mest pessimistiska och nedskrivande artikel jag sett på väldigt länge. Kan nog med säkerhet säga att den skribenten nog tycker att det roligaste i år är Officelanseringen från MS...

Oj oj, vilken missriktad artikel alltså. Generalfelet är ju att de ens jämför med iPhone, som om det på något sätt vore en måttstock för hur iPad ska sälja. Hur korkad får man bli?

iPhone var en mobiltelefon, detta är en minidator (om än nyskapande). Som om marknaden, efterfrågan och mängden kunder för en ny mobiltelefon är samma som för en minidator.

Jag ser fram emot GöteborgsPostens kommande jämförelse av hur nästa modell av MacBook Pro säljer jämför med iPhone...

Tycker inte det verkar vara samma hysteri som när iPhone släpptes i USA, kortare köer och inte samma "känsla", men då får man väl inte heller glömma bort att man har kunnat förboka.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-04-03 20:40
Ursprungligen av Patrik D:

Tycker inte det verkar vara samma hysteri som när iPhone släpptes i USA, kortare köer och inte samma "känsla", men då får man väl inte heller glömma bort att man har kunnat förboka.

Dessutom var nog en mobiltelefon från apple en produkt som tilltalade en mycket större massa och som revolutionerade mobiltelefonmarknaden radikalt innan den var släppt. Även om det inte finns något där ute som liknar en iPad idag, så är det många som inte fullt insett dess funktion om man redan har en iPhone. Det blir intressant och se om den kommer skapa en marknad som inte funnits förut.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-03 18:45

Så spännande och så roligt detta är! Tänk att vi ha en "egen" man på plats

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-03 21:27
Ursprungligen av Eva:

Så spännande och så roligt detta är! Tänk att vi ha en "egen" man på plats

Vid nästa lansering så är det dags för en "egen" kvinna på plats

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-03 21:33
Ursprungligen av CUBEIS:

Vid nästa lansering så är det dags för en "egen" kvinna på plats

Ja, det skulle vara kul om en 99-kvinna skulle vara med nästa gång. Tyvärr finns det inte så många kvinnor med här. Men någon är säkert intresserad!

Ursprungligen av Eva:

Ja, det skulle vara kul om en 99-kvinna skulle vara med nästa gång. Tyvärr finns det inte så många kvinnor med här. Men någon är säkert intresserad!

CUBEIS syftade nog på dig, eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-03 22:57
Ursprungligen av Patrik D:

CUBEIS syftade nog på dig, eller?

Å, det fattade jag inte. Jag är en tant som aldrIg varit till USA och som är dålig på engelska. Det är nog bäst att jag håller mig hemma i Sverige

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-03 18:51

Här har man gått och intalat sig själv i flera månader att man inte behöver en iPad och inte heller brytt sig om vilka datum som gäller för det ena och det andra. Sen så kikar man in i sådana här trådar på 99mac & Macrumors och funderar över vilken version man ska beställa, attans...

Lansering hit å dit. Men hur är den i användning? vilka program funkar? Kan man flytta filer till och från paden utan problem? Kan man plugga in en USB-sticka eller HD och den dyker upp som en diskenhet? Kan man lägga filer på skrivbordet och öppna dom öht?

Ursprungligen av bruksarn:

Lansering hit å dit. Men hur är den i användning? vilka program funkar? Kan man flytta filer till och från paden utan problem? Kan man plugga in en USB-sticka eller HD och den dyker upp som en diskenhet? Kan man lägga filer på skrivbordet och öppna dom öht?

De frågorna är ju redan besvarade....
Det krävs inte en lansering av produkten för att få svaren helt enkelt.

Bevaka tråden