Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 externa skärmar på en macbook alu

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 17:00

Tja. Först och främst, ja jag har redan sökt och har bara hittat att det går med en macbook pro.
Grejen är att jag har sett det på youtube då en snubbe lyckades göra det. Vad behövs för att få det att funka på en macbook utan att köpa kringutrustning som kostar +3k ?

Det jag instinktivt kom att tänka på var DisplayLink, en teknik för att koppla monitorer och liknande utrustning via USB. Verkar som det har kommit en bit längre än senast jag kollade på det, då det finns adapters för relativt humana priser att beställa. Inom Europa dessutom, viket inte är fel.

Att det är låst till MacBook Pro verkar dock inte helt korrekt eftersom tekniken är baserad på USB, som sagt. Ska fungera minst lika bra på valfri, modernare Mac, såväl stationär som bärbar.

En som verkar rimligt prissatt och som funkar med Mac kommer från Italien, tydligen:

ViBook, USB multi video card - Ordina

Priset understiger ditt angivna med ungefär hälften då den bättre modellen kostar 129€. du har just lyckats göra mig sugen på en ViBook nu också... tack så mycket!

Bara att leta på Youtube efter "ViBook" så får man en hel drös med videos, skapta för att väcka ens vill-ha-begär och stimulera salivproduktionen till den milda grad att jag börjar oroa mig över fuktskador i parketten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 19:03

Vibook you say? Tack aldrig hört talats om. Ska undersöka reviews och sånt påyoutube osv
Tack igen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 21:46

Jag beställde direkt en utav varje för att testa! Återkommer snart med en uppdatering!

Har länge letat efter en produkt som låter mig koppla in min Led 46" till min iMac 27" som redan har Displayporten upptagen.

DisplayLink har varit en lite undanskymd teknik som tyvärr inte slagit genom på den stora marknaden. Jag antar att det berott på en kombination av pris för apparaturen och att specifikationerna har varit allt annat än imponerande. Dock under förra hösten började det dyka upp riktigt intressanta produkter som hade både högre upplösning och bättre respons, tack vare nya processorer om jag förstår det rätt. Enligt löften från tillverkarna ska det nu gå att spela upp HD-video och mer grafiskt intensiva aktiviteter, men att spela krävande spel bör man nog glömma snabbare än kvickt. USB är bra på många saker, men att skyffla så mycket data kommer inte att ske på ett smärtfritt sätt.

Kanske när vi sitter med USB 3.0 eller LightPeak kommer vi att kunna koppla till små moduler med inbyggd grafikprocessor som tillåter att vi spelar Half-Life 2 - Episod 3 i full upplösning, men i dagsläget är det bara inte genomförbart, tyvärr. Fast för allt annat verkar det funka riktigt bra.

Hur lösa med MacBook Pro?

Ursprungligen av nitzer:

Tja. Först och främst, ja jag har redan sökt och har bara hittat att det går med en macbook pro.

Hej, Jag har själv varit intresserad av denna lösning till min MBP.
Vad är hemligheten?
/vilden

1
Bevaka tråden