Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TC & APE Update 7.5.1 - Ute nu

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-01 13:37

About Time Capsule and AirPort Extreme Base Station Firmware Update 7.5.1

This update provides several fixes for the latest Time Capsule and AirPort Extreme Base Station (Late 2009) including:

  • An issue with wireless performance in the 5GHz band

  • An issue with creating a Guest Network in the 5GHz band

For detailed information on Firmware Updates 7.5.1, including how to install the update, please visit:

All about Time Capsule, AirPort Extreme, and AirPort Express base station firmware updates

It is recommended that AirPort Utility 5.5.1 or later be installed before updating to Firmware version 7.5.1.

Note: This firmware update is for late 2009 AirPort Extreme and Time Capsule only.

Jag har en APE med dubbla nätverk inköpt 2009, men jag kan inte lägga in något högre än 7.4.2 i den... finns det en nyare version än den jag har och är i så fall alltså bara uppdateringen till den?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-01 15:53
Ursprungligen av Gusten68:

Jag har en APE med dubbla nätverk inköpt 2009, men jag kan inte lägga in något högre än 7.4.2 i den... finns det en nyare version än den jag har och är i så fall alltså bara uppdateringen till den?

Jag får samma resultat. Har en TimeCapsule inköpt hösten -09. Mitt nya AirProt-verktyg (5.5.1) säger att jag har version 7.4.2 och att det inte finns några uppgraderingar

Har googlat runt lite och konstaterat att oktober 2009 släpptes "late 2009" modellen med starkare antenner.. så det verkar som att vi med early 2009 APE's inte fick någon buggfix, fast lite mer fart hade ju varit kul

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-01 17:09

Jag har version 7.5 i min APE som köptes i slutet på februari i år, den meddelar att 7.5.1 finns tillgänglig.

Då har du en late 2009 APE.. den som släpptes i oktober

1
Bevaka tråden