Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten text i Snow

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå allihopa är helt ny på macfronten och har precis köpt mig den dyraste Mac Minin. Har en Samsung 40 FullHD TV till den. Problemet är det som inte verkar men vilket jag ändå hoppas på finns en lösning av. 1080P man ser inte Menyradstexten eller systemtexten då den blir så liten. Använder datorn hela tiden kör jag 720p vilket blir fan så mycket bättre så blir det mycket sämre upplösning på bilder och sånt man skall väl ändå kunna ändra textstorleken i hela os:et?. Skall man verkligen behöva zooma annars hela tiden? Kör en del Logic Studio också vilket omöjligör zoomning då det tar för lång tid att studsa runt på bilden. Har testat TinkerTools vilket inte fungerar då texten blir fel för menyerna. Någon hjälp nån?

Så blir det ju. 1080p är en ganska hög upplösning, det hade sett smått ut på en datorskärm också. Jag har liknande setup som du men skulle aldrig komma på tanken att använda den till något annat än som mediacenter. Det blir, som du säger, för litet. Att köra Logic på en TV låter verkligen som pain in the ass.

Men ikoner samt innehållet i finder fönstret går att få kanonbra i 1080p och 720p är ju en försämrad upplösning mot vad som kan ges om man bara kan ändra systemtextstorleken som man kan i windows så skulle det ju vara prima, verkar sjukt att man inte ens kan ändra storlek på menyraden :S?

Ursprungligen av winzhangout:

...man skall väl ändå kunna ändra textstorleken i hela os:et?

I hela OS X, nej.

I Finder, ja ("View options", cmd-J)

Ursprungligen av winzhangout:

...kan ändra storlek på menyraden?

Nej.

1
Bevaka tråden