Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera mail från Hotmail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har bytt till Mac för ett antal veckor sedan. Är nöjd med det mesta men har nu ett stort problem med min mail. Eftersom att jag har insett att Hotmail inte fungerar särskilt bra med Mac, skall jag övergå till att använda min email kopplad till mitt domän. Har använt Hotmail under många år och har därför ett stort antal mail jag inte vill bli av med. Mailen är sorterade i ett tjugotal mappar. Går det på något sätt att exportera alla mail från Hotmailen? Jag har Hotmail Plus och har lyckats få Hotmailen i Mail genom pop3, men där kommer jag bara åt inkorgen. Problemet är alltså att jag inte kan nå alla mappar med mail.

Har läst ett flertal timmar på internet men kommer inte fram till någon lösning. Hotmail stödjer tydligen inte IMAP, som vad jag förstår krävs för att synkronisera mapparna. Sedan har jag även försökt sätta upp mailen i Entourage, men även där utan någon framgång. Tycker att det borde gå att lösa på något sätt, kommer nämligen åt alla mappar på min HTC Diamond.

Mycket tacksam för all hjälp!

Oscar

  • Medlem
  • 2010-03-31 23:22

Hur gick det för dig? Sitter själv med samma problem

MvH

Spata

Jag har ett urgammalt Hotmail-konto från före MS-övertagandet vilket innebär att det har samma funktioner som "Plus".

Har funkat utmärkt att ha i Entourage (version 2004 för närvarande). Det gäller bara att följa instruktionerna i hjälpen när man lägger in mailkontot - och som nu förra året - hjälpen i Hotmail-supportens egna mail då man gick över till POP3.

1
Bevaka tråden