Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på trådlös accesspunkt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-03-31 17:26

Hej,

Undrar om någon kan tipsa om en bra trådlös accesspunkt med följande kriterier:

Stöd för multipla SSIDS, 80211N samt VLAN (802.11Q).

Den ska givetvis fungerar bra ihop med Mac och iPhone. Antalet användare uppskattas till c:a 40.

Har idag en Ruckus och vi har stora problem med att en del av mac:arna tappar anslutningen mot routern trots fri sikt och kort avstånd.

Har provat att ändra kanal med mera, men utan resultat. Har tom fått enheten utbytt också detta utan resultat.

Tack på förhand.

Vad får det kosta ?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-03-31 22:30

5-6000 är väl rimligt. Har fått tips om Cisco Aironet 1142, men har inte hunnit kolla upp specifikationerna på denna. Den ligger på lite drygt 5000 exkl. moms.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2010-04-04 08:27

HP ProCurve kan jag rekomendera dom har bra grejer och du behöver inte betala 3000 för en cisco-logga. Dessutom har HP fri nerladdning av uppgraderingar och på tex vissa switchar har du gratis fått massor av funktioner eftersom nya versioner kommit.

men..procurves nya modellserie msm-xxx har inte fria uppgraderingar ... Cisco ger nog mest fart trots pengarna också, brukar vara så... skulle nog satsat på en 1142 om jag vore dig.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-04-05 22:46

Är inte HP Procurve HP's vanliga switchar, alltså inte någon trådlös produkt? Eller har de döpt sina trådlösa produkter till samma som switcharna?

Har dock fått ett erbjudande om att prova en annan modell av Ruckus accesspunkter, så jag avvaktar lite med att köpa in någon ny av annat märke tills jag hunnit prova denna.

Tack ändå.

Xirrus XN-4 dyrare men mycket bättre och fullständigt övervakningsbar.
Mer info på Xirrus: Switching Without Wires
Vi har både XN-4;or och XN-8;or. Fungerar kanon

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-04-16 10:59

Hej och tack för ditt svar.

Det blev till slut en HP MSM422. Än så länge har det faktiskt fungerat bra.

Tack.

1
Bevaka tråden