Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automation för flera kanaler.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 23:32

Hej!

Jag har Logic pro. Jag vill kunna göra en automation som blir exakt likadan för flera instrument samtidigt. Jag tänkte först att det skulle gå att göra på en bus-kanal men det verkar inte gå att göra automationer för de kanalerna. Sedan tänkte jag att jag gör en gemensam grupp för de instrumenten jag vill göra automation på men inte heller det verkar gå eftersom det inte går att styra automationer för effekter med grupp-kommandot, så vitt jag förstår? Verkar heller inte gå att kopiera automationdata till en annan kanal.. Är enda lösningen att bounca de instrument jag vill redigera och sedan göra det på audio-tracket eller finns det ett enklare sätt?

hmmm..

Om jag inte är helt snurrig i huvvet så skulle du kunna dubbelklicka på ett spår med automation på. då får du en exakt kopia av kanalen. JAg vet inte säkert men det borde då följa med samma automation följer med.

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-03-31 17:06

Du kan kopiera automation men du måste välja i inställningarna att logic ska fråga varje gång man kopierar nånting med automation på.
Det går absolut att automatisera bussarna... Gå till din bus i mixern och ctrl-klicka på den o ta select arrange track. Då visas busen i arrangefönstret och kan automatiseras som vilket spår som helst.

1
Bevaka tråden