Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka RAM-minnen skall man köpa till nya iMac 27"

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har precis beställt en ny "27 iMac (i7, 2,8 ghz). Jag valde minsta möjliga ram då Apple tar ganska hutlösa priser för ram-uppgraderingar.

Finns det några RAM-minne som rekommenderas (någon som har testat). Vad bör man pröjsa?

Jag tänkte köpa 2*4 GB till.

Tack för hjälpen!

Det ska vara DDR3 SO-DIMM PC3-8500 1066MHZ. Sådana brukar kosta omkring 2000 kronor styck, om det ska vara 4GB.

Tack för snabbt svar, schyrre.

Segt att det fortfarande är sån prisskillnad på 2GB och 4GB-minnena. Kan du rekommendera ngn bra butik för billiga minnen?

Det billigaste jag hittade på webhallen kostade 3 lax.
WEBHALLEN.com

På prisjakt hittar jag en 4GB för 1300 SEK, verkar ju rätt billigt. Är det ngt skräpminne eller funkar det?
Kingston ValueRAM SO-DIMM DDR3 PC8500/1066MHz CL7 4GB

- Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Kingston brukar vara bra.

Jag hittar bara Kingston ValuaRAM med "ECC" i 4GB-utförande. Finns inte den utan ECC?

Ursprungligen av stormstereo:

Jag hittar bara Kingston ValuaRAM med "ECC" i 4GB-utförande. Finns inte den utan ECC?

Kolla länken i inlägg #4. Där finns Kingston ValueRAM 4 GB.

Och när jag letar på butikens hemsida hittar jag inte 2X4GB-alternativet. Måste vara något fel.

Ursprungligen av stormstereo:

Och när jag letar på butikens hemsida hittar jag inte 2X4GB-alternativet. Måste vara något fel.

Vilken butik? Du länkar till en sida på Prisjakt där det just nu visas 18 butiker.

Hehe, den översta, billigaste. 2x4GB för 1188 spänn. It's a steal.

http://www.shineonline.se/shop/

ShineOnline har 0 omdömen på Prisjakt, så jag skulle nog passa mig för att handla där..

Hej,
Någon som vet om det fungerar med 1GB moduler överblivna från MBP uppgradering?
Alla data stämmer, enda kruxet är att det på Apples hemsida står att man ska ha antingen 2GB eller 4GB moduler. Vågar inte testa utan att någon med erfarenhet kan råda mig...
/vilden

Ursprungligen av vilden66:

Hej,
Någon som vet om det fungerar med 1GB moduler överblivna från MBP uppgradering?
Alla data stämmer, enda kruxet är att det på Apples hemsida står att man ska ha antingen 2GB eller 4GB moduler. Vågar inte testa utan att någon med erfarenhet kan råda mig...
/vilden

Hej!
Det fungerar utan problem, har själv testat i min 27-tummare.
MVH

Ursprungligen av andogrando:

Hej!
Det fungerar utan problem, har själv testat i min 27-tummare.
MVH

Då kör vi då, håll tummarna...

1
Bevaka tråden