Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisationsschema i Keynote

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok,,, småle och döda mig långsamt,,,, men mina n00b frågor är troligen rätt triviala. Till mitt försvar säger jag att jag bara har ägt en Mac i si sådär 5 dagar.

Nåväl,,,, jag tänkte rita upp ett organisationsschema i Keynote, men jag hittar ingen funktion där jag kan göra det. Finns funktionen där, eller finns den i någon annan del i Pages eller Numbers.

Tänkte få till en presentation tills imorgon,,,,, i så fall blir det sent som det ser ut

Tacksam för svar
McHenrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 00:43

Det finns inget defaultsätt att göra det på, det är boxar och streck som gäller.

Trösta dig med att det går fort i keynote

Tack för svaret,,, jo då blir det till att rita lite.... Men om man nu vill kunna göra lite halvavancerade businesspresentationer,,, finns det något annat bra program för det? Eller måste man, ack hemska tanke, köra ett Windowsprogram

Henrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 07:27

Det är inga problem att göra, antingen skaffar du programmet Omnigraffe Pro - finns en 30 dagars demo på omnigropup.com testa, därifrån kan man exportera bilder.
Själv gör jag alla illustrationer i Illustrator, men det är överkurs (och lite dyrt om man bara ska rita org scheman)
Jag tycker själv att det går rätt smidigt att arbeta inom keynotes, men kan förstå om det känns lite bökigt om man inte är van...

Sen finns ju Powerpoint för Mac om du fortfarande är sugen - men Keynote är sjukt överlägsen

Grymt bra,,,, jag installerade en evalueringsversion av Omnigraffle,,, det var precis ett sånt jag letade efter för lite mer "business". Det måste jag utvärdera.
Sen ska jag sätta mig mer in i själva Pages, Keynotes och Numbers.... Men man är ju lite skadad efter ett liv med Windows

Tack för hjälpen.... Annars är jag riktigt nöjd med Macen,,, suveränt upplägg och tweaks på den. Sen kör man ju lite rookiemisstag förstås... Men fick en bra demo i butiken så man har lite koll och kan styra den iaf.

Omnigraffle är ett kanonprogram.

Om du söker lite på nätet kan du ofta hitta mindre program som ofta har mycket bra funktioner.

Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker är ett bra ställe... lättsökt.

Vad gäller MacOS så har Apple en hög med instruktionsvideos på sin hemsida.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-05-05 14:39

Keynote animeringsstrul

Hej!
Jag har lite problem med en animering i Keynote. Jag vill skala en del av en text, som ska "poppa" ut och bli större. Problemet är att det blir pixligt när den blir större när jag använder skalaverktyget i animeringen. Finns det något sätt att komma runt det här?

1
Bevaka tråden