Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 9.1 ute nu (2010-03-30)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken, finns i Software Update.

iTunes 9.1 comes with several new features and improvements, including:

• Sync with iPad to enjoy your favorite music, movies, TV shows, books and more on the go

• Organize and sync books you've downloaded from iBooks on iPad or added to your iTunes library

• Rename, rearrange, or remove Genius Mixes

For information on the security content of this update, please visit: http://support.apple.com/kb/HT1222

Värt att notera är att ryktena om en ny "Books" sektion stämde bra. Där "Audiobooks" förut fanns finns nu "Books" som innehåller både ljudböcker och e-böcker. Det går inte att ansluta till iBookstore, men ljudboksaffären går att nå som vanligt. Även ryktet om att man numera skulle kunna konvertera ljudfiler till 128 kbps "on the fly" till andra enheter än iPod Shuffle stämde. Vidare slog det in att "Check for update" och "Restore" flyttades. Ryktesspridaren hade full pott den här gången.

Senast redigerat 2010-03-30 22:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 22:35

Ljusare toner på bakgrunden och rutorna under iPhone. Dessutom ett nytt kodningsalternativ. Se bild.

Tydligen skall det fungera fint att dra in e-böcker i epub-formatet till iTunesbiblioteket, så om någon är sugen på att börja organisera sina e-böcker i spänd förväntan inför iPad så går det bra att göra nu.

Det ska tydligen vara problem att synka Jailbreakade iPhones/iPod touch med iTunes 9.1.

Så kör ni jailbreakat så avvakta.

Ursprungligen av koss_boss:

Det ska tydligen vara problem att synka Jailbreakade iPhones/iPod touch med iTunes 9.1.

Så kör ni jailbreakat så avvakta.

Har läst en del om det, men det verkar inte vara många som har det problemet. Någon hade det och en omstart av datorn löste det. Kan eventuellt vara relaterat till vilken iPhonemodell man har. Engadget skrev att det fanns ett problem, sen drog de tillbaka det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 00:47

Nu kan man enkelt göra ut större jobb som epub böcker i indesign och visa för kund, eller ja - man måste såklart ha en iPad såklart

Min icke jailbreakade 3GS får inte kontakt med iTunes efter uppdateringen. Ska omstarta och testa igen.

Japp, en omstart löste det.

Ursprungligen av Adrian B:

Japp, en omstart löste det.

Samma sak här. Sen började iTunes autosynka när jag kopplade in luren trots att jag stängt av det. Nå det gick ju att stänga av.

Jag klickade i "Synkronisera anteckningar" och vid synk så hävdade iTunes att luren synkas med annan dator. Nämen vaf.. Och buggen att iTunes verkar låsa sig under synk, med badboll-galore, är kvar. Men går synkningen fortare och verkar fungera, trots att man undrar vad som pågår. Jaja, ett fall framåt ändå.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Samma sak här. Sen började iTunes autosynka när jag kopplade in luren trots att jag stängt av det. Nå det gick ju att stänga av.

Jag tror den där autosynkningen är en annan form av synkning. Det är som att iTunes gör en kortare synkning bara för att ha koll på vilken telefon det är. Men inget av det som ingår i en riktig synkning utförs (inga program överförs, det tas ingen säkerhetskopia etc).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror den där autosynkningen är en annan form av synkning. Det är som att iTunes gör en kortare synkning bara för att ha koll på vilken telefon det är. Men inget av det som ingår i en riktig synkning utförs (inga program överförs, det tas ingen säkerhetskopia etc).

Nja, kanske, men det har tagit himla lång tid för den synken och min inställning att inte autosynka har försvunnit ideligen också. Men, som sagt, nu verkar det lira.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Nja, kanske, men det har tagit himla lång tid för den synken och min inställning att inte autosynka har försvunnit ideligen också. Men, som sagt, nu verkar det lira.

Ah, då kanske det var olika saker.

För min del, och jag har också autosynkning avslaget, så skedde denna andra form av synkning för min del när jag anslöt telefonen. Den brukar ofta ske väldigt snabbt men efter uppdateringen till 9.1 tog den lite längre tid.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-04-07 18:26

Jag har haft problem med flera krascher av ITunes sedan jag laddade ner den, är det någon annan som upplevt samma sak? Kanske är det den ljudbok jag köpt som mp3 från CDON som spökar, för det är ofta i samband med den som kraschen kommit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-07 23:17
Ursprungligen av andas:

Jag har haft problem med flera krascher av ITunes sedan jag laddade ner den, är det någon annan som upplevt samma sak? Kanske är det den ljudbok jag köpt som mp3 från CDON som spökar, för det är ofta i samband med den som kraschen kommit.

Jag har samma problem med att den kraschar, men bara när jag använder "Kolumnblädraren" när jag söker musik, otroligt irriterande...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-08 08:27

^ Samma problem här. I kolumnbläddraren kan jag inte scrolla ned och välja en annan artist, för den hoppar automatiskt upp till början igen. Vad fan liksom?

1
Bevaka tråden