Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 18:29

10.6.3-uppdateringen rekommenderas för alla som använder Mac OS X Snow Leopard. Den innehåller allmänna förbättringar av operativsystemet som ökar stabiliteten, kompatibiliteten och säkerheten hos din Mac, samt buggfixar som:

• förbättrar tillförlitligheten och kompatibiliteten hos QuickTime X
• åtgärdar kompatibilitetsproblem med OpenGL-baserade program
• åtgärdar ett problem som leder till att bakgrundsfärger i brev visas felaktigt i Mail
• åtgärdar ett problem som förhindrar att filer med tecknen # eller & i filnamnet öppnas i Rosetta-program
• åtgärdar ett problem som förhindrar att filer kopieras till Windows-filservrar
• förbättrar prestanda hos Logic Pro 9 och Main Stage 2 när de används i 64-bitars läge
• förbättrar tillförlitligheten vid vila och väckning när Bonjour-funktionen för fjärrväckning används
• åtgärdar ett färgproblem i iMovie med HD-material
• förbättrar tillförlitligheten vid utskrifter
• åtgärdar problem med upprepade aktiviteter i iCal under anslutning till en Exchange-server
• förbättrar tillförlitligheten hos USB-inmatningsenheter från andra tillverkare
åtgärdar bildpunkter som lyser konstant, har fastnat eller är mörka vid visning av video från den inbyggda iSight-kameran i iMac (sent 2009)

Mer info här:
http://support.apple.com/kb/HT4014?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Du är alltid så himla snabb!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 18:39

Speciella saker:
Data Collection: Mac OS X v10.6.3 can collect diagnostic and usage information from your Mac and send it to Apple for analysis automatically. The information is only collected with your explicit consent, and is submitted anonymously to Apple. For more details, see this article.

DNS server ordering as specified in Network Preferences and DNS reliability. For details about how Mac OS X v10.6 handles unresponsive DNS servers, see this article.

  • Medlem
  • 2010-03-29 18:42

Wooooohhhhoooooo!!!

Ingen Combo uppdate av 10.6.3 ? Någon

Du länkar till combo-uppdateringen till server-versionen. Hunter78 frågar vad jag förstår efter combo till klientversionen av os x.

Mac OS X v10.6.3 Update (Combo)

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-03-29 19:19

Shit, jag har verkligen inga av de problem eller behov av de fixar som uppdateringen innebär. Men ändå.....

Tackar

Det verkar vara en hel del som uppdateras – 438,7 MB (MBP 3,1). Har en Mac OS X uppdatering någonsin varit så stor tidigare?

Dags och starta om...

Tillägg: Uppdateringen gick problemfritt. Märker ingen skillnad alls ännu.

Senast redigerat 2010-03-29 19:55

Ha! Dom har fixat QTX som "ljuspumpade" HD i Apple Intermediate.
Jag rapporterade detta redan samma vecka som SL släpptes och det är givetvis min rapport till Apple som gjort att buggen är fixad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-29 20:15

Inga grafik-glitchar när man öppnar ny tabb i Safari längre!

Intressant nog så har mina synkproblem iTunes <-> iPhone försvunnit nu. Tack för det!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-29 20:34

Äntligen. 750mb att ladda ner.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Äntligen. 750mb att ladda ner.

//Rob

750 millibit - DET måste ju gå rätt fort få ner...

Mouhahahahahahahaha!

Insomnian kvarstår. Det hade jag i.o.f.s. väntat. Det har blivit en gimmik liksom - men det rimmar ju illa med Apples miljöprofil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 21:11

Gillar: ett problem som kunde göra att filer från Microsoft Office 2008 inte sparades på en SMB servervolym.
Quicktime hoppar upp från version 90.3.1 till 113.
OpenGL 3 stöds inte fullt ut. Se bild.

Annars funkar allt som du brukar, dvs utmärkt.

Varför är jag mobbad

Har idag 10.6.2 på en MBP

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-29 22:25
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Varför är jag mobbad

Har idag 10.6.2 på en MBP

Det brukar ta längre tid innan den dyker upp i Programuppdateraren. Brukar vara snabbare att ladda ner den från Apples hemsida.
Kolla imorgon igen

Ursprungligen av kenjon:

Det brukar ta längre tid innan den dyker upp i Programuppdateraren. Brukar vara snabbare att ladda ner den från Apples hemsida.
Kolla imorgon igen

Fast den fanns direkt i Software Update hos mig. Brukar det verkligen ta längre tid? Det upplever aldrig jag. Har du något exempel?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-29 22:19

För oss som stannat vid Mac OS X 10.5 Leopard så har det släppts en Security Update 2010-002.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-29 22:49

@kenjon

Jag kan uppleva att det tar lång tid från det att man vet att den har släppts till att Programuppdateraren står och studsar i dock. Däremot, går man och manuellt söker efter uppdateringar i Programuppdatering så hittas alla direkt.

Det var väl inte där du menade att det skulle ta tid?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-30 08:32
Ursprungligen av zinned:

@kenjon

Jag kan uppleva att det tar lång tid från det att man vet att den har släppts till att Programuppdateraren står och studsar i dock. Däremot, går man och manuellt söker efter uppdateringar i Programuppdatering så hittas alla direkt.

Det var väl inte där du menade att det skulle ta tid?

Jo, faktiskt, det var det jag menade. En kompis brukar alltid tanka ner från Apples hemsida, och mobbar mej för att jag inte har uppdaterat lika snabbt
Det brukar, för mej, skilja några timmar bara.

@Capeman: Jag har ju inget exempel som jag kan visa (inspelat eller så), utan bara minnet
Jag kanske har haft otur bara....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-29 22:54

Går det att nedgradera? Såg fram emot att fortsätta min säsong i "Football Manager 2010" nu efter uppdateringen men det gick sådär. "Football Manager 2010 v 10 . 2 . 0 f 93504 avslutades oväntat" möts jag av och det går inte igång. Irriterande att en OS-uppdatering ska förstöra sånt. Crap!

Ursprungligen av CEk:

Går det att nedgradera? Såg fram emot att fortsätta min säsong i "Football Manager 2010" nu efter uppdateringen men det gick sådär. "Football Manager 2010 v 10 . 2 . 0 f 93504 avslutades oväntat" möts jag av och det går inte igång. Irriterande att en OS-uppdatering ska förstöra sånt. Crap!

FM2010(version 10.3) funkar kanon för mig efter uppdateringen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-30 00:27

Ja, upptäckte att det fungerade utmärkt nu efter FM-uppdatering. Blev orolig där, riktigt på gång med Real Madrid nu!

Ursprungligen av Gorbarog:

FM2010(version 10.3) funkar kanon för mig efter uppdateringen.

Ser fram emot ett stabilt 10.6.3. Då skall mina maskiner uppgraderas. Hurra!

En sak är skumt...både min iMac och min Mini (OSX SL med server) håller på och kommunicerar ut på internet - ca. 0,3-1,5 Kb/s - både upp och ner - konstant. Så var det inte före updejten.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-29 23:58
Ursprungligen av Zimmerman:

En sak är skumt...både min iMac och min Mini (OSX SL med server) håller på och kommunicerar ut på internet - ca. 0,3-1,5 Kb/s - både upp och ner - konstant. Så var det inte före updejten.

Kan det ha att göra med följande:

Citat:

Datainsamling: Mac OS X v10.6.3 kan samla in diagnostisk och användningsinformation från din Mac och automatiskt skicka den till Apple för analys. Informationen samlas enbart in efter ditt uttryckliga medgivande och skickas anonymt till Apple. Mer information finns i den här artikeln.

Taget från länken i 1:a posten.
Kan du någon gång ha sagt att datorerna får skicka information om krasher osv till Apple utan att fråga varje gång?

Nope. "Informationen samlas enbart in efter ditt uttryckliga medgivande..."
Har icke gett något sådant medgivande.

Ursprungligen av Drakfot:

Kan det ha att göra med följande:

Taget från länken i 1:a posten.
Kan du någon gång ha sagt att datorerna får skicka information om krasher osv till Apple utan att fråga varje gång?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-30 10:43
Ursprungligen av Zimmerman:

Nope. "Informationen samlas enbart in efter ditt uttryckliga medgivande..."
Har icke gett något sådant medgivande.

Har samma fenomen. Min har skickat nästan en Gb data under natten och den fortsätter för fullt. Har inte givit något medgivande heller.

Bevaka tråden