Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera minne och hårddisk i vit Macbook 2009

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har börjat fundera på att uppgradera min MacBook Unibody 2009 från 2gb till 4gb ramminne... Vad är då bäst? Att lämna in hos närmsta macbutik eller att göra det själv? om jag ska göra det själv, vad är då viktigt att tänka på? Billigaste minnet etc? Är också sugen på att slänga in en större hårdisk (Har bara 250gb) och då är det samma frågor där:p

  • Medlem
  • 2010-03-29 12:07

Både minne och hårddisk är enkelt att byta. Så gör det själv och spara pengarna.

EDIT: Om det nu var alu-varianten du har? Den i plast har jag ingen kolla på.

Jag har den som är i plast...

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • 2010-03-29 13:17

Har kollat på filmerna på tuben redan=) ser ju inte allt för svårt ut.. Det jag behöver lite hjälp med nu är att hitta billigaste och bästa=)

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Har kollat på filmerna på tuben redan=) ser ju inte allt för svårt ut.. Det jag behöver lite hjälp med nu är att hitta billigaste och bästa=)

Det är bara att söka på prisjakt eller något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 14:46

Hej Johan
Sätt in så mycket minne du har råd med så får du en snabbare och trevligare Mac.DDR3-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Jag har själv en WD Scorpio Blue 640GB och är nöjd.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=406&o=eg_104#prodlista

  • Medlem
  • 2010-03-29 15:37

Om det är prestandaökning du är ute efter så är det en SSD-disk du ska skaffa.

1
Bevaka tråden