Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem vet rätt adress?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-03-29 14:59

I det fjärran nät där vi befinner oss går det inte att öppna Privata Affärer - din väg till ett rikare liv. Anledningen, enligt aktivitetsfönstret, är att btidskrifter.nuggad.net inte svarar. Men nu kommer det märkliga:
PING btidskrifter.nuggad.net (169.254.1.1): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3

Det funkar naturligtvis inte med IP-nummer 169.254.1.1, men hur jag än söker får jag samma svar.

Tilläggas kan att vår egen DNS-server har ingen adress med nuggad.net eller subdomäner. Felet måste alltså ligga utanför vårt lokala nät.

Kan någon hjälpa mig med rätt IP-nummer, jag kan då lägga in det i vår DNS-server.

Eller finns det någon annan förklaring?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-29 15:01

Privataaffarer.se = 80.76.152.139

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-03-29 15:07

Tack för det snabba svaret. Men det är alltså ett element från en reklamfirma(?) som stoppar laddningen. deras domän är btidskrifter.nuggad.net, måste ha deras IP. Hela sidan hänger tydligen ihop på något sätt, elementen från Privata Affärer laddas plus en del reklam, men inte just denna

ping btidskrifter.nuggad.net
ping: cannot resolve btidskrifter.nuggad.net: Unknown host

Installera en "ad-blocker" i din webbläsare, och blockera den domänen, så borde du kunna se resten av innehållet på sidan.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-03-29 15:37

Tack Jesper, med Firefox och Ad Block Plus funkar det, men mina stackars kollegor som har Vista och Explorer (tyvärr inte vodkan) har problem.

Och visst är det märkligt att en så pass stor sajt har ett element som inte går att spåra?!

Ursprungligen av Stig R:

...men mina stackars kollegor som har Vista och Explorer...

Det går att köra Firefox även i Vista.

1
Bevaka tråden