Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nej, jag vill inte starta fjärrstyrning!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-03 21:09

Får tokspatt här borta.

Plötsligt undrar min W595 från Sony Ericsson om jag vill fjärrstyra datorn med mobilen. Det vill jag inte. Detta frågar den varje gång jag vill synca min iCal kalender med datorn.
Kör med Sony ericssons plugin för den här telefonen.

När jag ordnade så datorn kunde använda telefonen via blåtand så började telefonen fråga gång på gång vad det gällde fjärrstyrning, modem - och gud vet vad.

Jag vill BARA använda blåtand och isync för kalendern och för kontakterna. Inte till något annat. Var ställer jag in detta i snöleoparden...?

mvh Fredrik

Hej Nifo,

Lyckades du få något svar på ditt problem?

Jag har ett snarlikt problem då jag, varje ggn jag ansluter datorn till min SE W508 för modemfunktionen, får frågan om jag vill starta fjärrstyrning..

Har ännu inte hittat någon inställningsmöjlighet för att plocka bort detta...

Kollat under det lilla kugghjulet längst ner till höger?
Alternativt under "Avancerat" ?
jag får inte upp det valet eftersom jag inte har funktionen i iPhonen

Jag har också "fjärrstyrnings...blabla" med min SE T700.. Jag tror att det är en slags förutsättning för att koppla ihop dem ska fungera? Överhuvudtaget så är det här med sync o SonyEricsson lite knepigt tycker jag. För min del fungerade inte ens deras egna osx-software, fick skaffa feisar istället. Nånting med den där fjärr-kontroll-grejen..

Finns inget alternativ någonstans under, Bluetooth inställningar, för att stänga av funktionen. Åtminstone vad jag hittat och jag satt hela kvällen och sökte..

Ursprungligen av klarabara:

Jag har också "fjärrstyrnings...blabla" med min SE T700.. Jag tror att det är en slags förutsättning för att koppla ihop dem ska fungera? Överhuvudtaget så är det här med sync o SonyEricsson lite knepigt tycker jag. För min del fungerade inte ens deras egna osx-software, fick skaffa feisar istället. Nånting med den där fjärr-kontroll-grejen..

Jag brukar åtminstone aldrig tillåta "fjärrstyrning" när mobilen frågar och det funkar utmärkt ändå, är ju eg bara ett litet irritationsmoment...

Samma problem. jobbigt att det kommer upp 3 frågor samtidigt på mobilen när man vill skicka en fil till mobilen.

1
Bevaka tråden