Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort Firefox historik?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo nu har ja suttit å letat runt på alla möjliga ställen men hittar verkligen ingen lösning!
Mitt problem är alltså att Firefox historik inte går att radera.. Spelar ingen roll om jag rensar historiken 10 gånger eller raderar tidigare besökta sidor manuellt.. Allting kommer tillbaks på direkten.. Någon som vet hur ja blir av med skiten?

Har förtydligat trådens rubrik (tidigare rubrik: "Firefox historik! Blir smått tokig"), och har flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-29 03:47

Default är satt till "senaste timmen".. det kan inte vara en sådan enkel grej?

Det är inget sånt enkelt, har kollat igenom alla inställningar säkert 50 gånger, och även försökt avinstallera firefox ett flertal gånger! Men hur jag än går till väga så kan jag inte ta bort historik, sparade lösenord / användarnamn osv.. Skulle vilja rensa bort alla tidigare inställningar och historik inom firefox men de vill sig inte!

Någon vis männska där ute som har något tips?

Ursprungligen av Redbanana:

Det är inget sånt enkelt, har kollat igenom alla inställningar säkert 50 gånger, och även försökt avinstallera firefox ett flertal gånger! Men hur jag än går till väga så kan jag inte ta bort historik, sparade lösenord / användarnamn osv.. Skulle vilja rensa bort alla tidigare inställningar och historik inom firefox men de vill sig inte!

Någon vis männska där ute som har något tips?

Detta kan förklara varför du inte lyckas bli av med historiken när du avinstallerar Firefox: "Om du tar bort Firefox 3.6 kommer bokmärken, webbläsarhistorik och tillägg fortfarande finnas kvar. Denna information sparas i din profilmapp som du hittar genom att välja Felsökningsinformation… från Hjälp-menyn. Om du klickar på knappen “Visa i Finder” under rubriken Programfakta kommer din profilmapp visas på hårddisken.

Om du behåller profilmappen kommer dina tidigare bokmärken, webbläsarhistorik och tillägg användas när du installerar om Firefox vid ett senare tillfälle.

" Saxat från Mozillas hemsida

Har du testat att aktivera rensa historik när Firefox avslutas? Inställningar->Sekretess-> Check boxen som säger: Rensa historiken när Firefox avslutas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 13:35

Slänga dessa filer och installera om Firefox?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-31 22:34

Lösenord kan även sparas i din Nyckelring.

1
Bevaka tråden