Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bestämmer ljudstyrka utan att jag bett om det

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-03-25 20:06

Tjena,
Någon som vet varför mitt iTunes helt plötsligt fått för sig att "bestämma ljudstyrka" på mina låtar? Den sätter igång så fort jag startar iTunes och även om jag avbryter genom att klicka på det lilla krysset, så fortsätter den efter ett tag.

Det enda jag kan komma på som jag gjort är att när jag skulle bränna ut en CD så valde jag att använda ljudkontroll. Men det ska väl inte påverka hela mitt bibliotek?

Några idéer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 13:01

iTunes > Inställningar > Uppspelning > Ljudkontroll

Ursprungligen av Arimos:

...när jag skulle bränna ut en CD så valde jag att använda ljudkontroll. Men det ska väl inte påverka hela mitt bibliotek?

Jo.

Ljudkontroll är inte en funktion som bara gäller vid bränning. Den är antingen av eller på, och gäller hela biblioteket.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-03-30 12:01
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo.

Ljudkontroll är inte en funktion som bara gäller vid bränning. Den är antingen av eller på, och gäller hela biblioteket.

Ja, och i mitt fall är den av, men vill ändå justera. Annars hade det varit ganska logiskt. Man kan ju välja ljudkontroll både när man bränner samt som generell inställning. När jag valde ljudkontroll vid bränning påverkade det tydligen hela biblioteket vilket inte verkar rätt.
Har pillat lite med det nu så vi får se om det rättar till sig. Tack för era svar iaf!

Hur rättade du till det?
Vad gjorde det exakt?
Kunde du backa helt till som det var innan?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo.

Ljudkontroll är inte en funktion som bara gäller vid bränning. Den är antingen av eller på, och gäller hela biblioteket.

Vet du om ljudkontrollen skriver om musikfilerna permanent eller om ändringarna görs "lossless" parallellt i en sidecar?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Vet du om ljudkontrollen skriver om musikfilerna permanent eller om ändringarna görs "lossless" parallellt i en sidecar?

EDIT: Ljudkontrollen ändrar INTE filerna. Det är databasen som ändras beroende på inställningarna. Ville bara säga detta! Bra att tråden kom upp i ljuset igen.

1
Bevaka tråden