Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Absolut storlek och placering i Photoshopmakro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om man i ett Photoshopmakro kan definiera absolut höjd, bredd och placering på ett lager? Jag vill alltså inte definiera måtten i procent som det blir automatiskt om man spelar in.

Jag har en grundbild där jag klistrar in ett objekt som alltid är rektangulärt, fast i olika storlek och proportioner. Det jag sen vill göra är att fästa objektet mot ett antal stödlinjer som alltid ligger på samma plats.

Jag hittar ingenstans där jag kan ange absoluta mått/placering, utan måtten anges alltid i procent och placeringen anges alltid i relation till var objektet låg när jag klistrade in det.

Detta innebär ju att man inte kan ha olika storlek på de inklistrade objekten, eftersom de då hamnar på olika ställen i slutänden.

Finns det nån som kan hjälpa mig med detta?

Det låter som ett jobb för scripting. Tyvärr lite för mycket jobb för att jag ska göra det åt dig, men sök lite på nätet så kanske du hittar exempel på hur man placerar objekt med hjälp av script.

OK. Då har jag inte missat nån simpel inställning i alla fall, och kastar jag mig genast ut och letar. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden