Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes frågar om nätverksanslutning - varje gång

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Efter jag uppdaterat till Snow Leopard och iTunes 9 har den senare fått för sig att fråga om iTunes.app ska acceptera inkommande nätverksanslutningar. Det spelar ingen roll att jag trycker på "Tillåt", den frågar igen vid nästa start av programmet. Programmet ligger med under "Säkerhet" och där står det att det ska tillåta anslutningarna.

Hur får jag bort problemet?

Mvh Claes

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-14 15:23

Jag har samma problem och det är inte bara iTunes.
Ingen som har någon lösning?

Kan bara nämna att mitt problem har självläkt. Kanske var någon uppdatering som löste det, vad vet jag!

Även jag har samma problem och här har det inte läkt sig ännu. Nån som vet vad detta beror på?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-08 16:55

Mitt problem är inte fixat än... grymmt irriterande!

Inte heller senaste uppdateringen hjälpte, problemet kvarstår. Nu känns min förut så fina Mac som en Windowsmaskin och så kan vi ju inte ha det!

Hur meddelar man Apple på bästa sätt om detta?

Någon som vet vad detta irriterande faktum beror på??

Har ni testat att installera combouppdateringen? Man drar ner combo update för senaste systemversion och installerar om. Det kan ibland återställa såna här små kinkigheter.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-19 17:02

Det har försvunnit för mig nu, men jag vet inte när. Märkte det idag men det har nog varit borta i en vecka eller två minst när jag tänker efter.

Hos mig fortsätter rutorna att poppa upp

Jag har installerat alla uppdateringar som dykt upp men ingen skillnad.

Ursprungligen av kjellebelle:

Hos mig fortsätter rutorna att poppa upp

Jag har installerat alla uppdateringar som dykt upp men ingen skillnad.

Ibland kan det hjälpa med att installera combon. Systemuppdateringarna blir plåster på plåster men combon är som ett helt bandage på en gång. Vet inte om det hjälper i det här fallet men det är snabbt gjort att testa.

Testade även detta utan att det blir nån skillnad

Det finns en tråd om det här iTunes 9 - Snow Leopard Firewall ask to allow/deny every time. - Mac Forums
Tipset som tycks funka är detta:

I uninstalled iTunes, then restarted, then reinstalled iTunes 9 from the downloaded installer (not from Software Update). All is working now.

Men...det är ju BÅDE iTunes och iPhoto som bråkar!?!

Ska man avinstallera båda då? Vad händer med alla inställningar, album och låtlistor? Blir dessa kvar eller måste man börja om från början?

Det framgår inte av den här iTunes-tråden att det även gäller iPhoto.

Prova metoden på iTunes. Du ska kasta programmet och preference-filer. Starta om och sen installera från nerladdad fil. Det du har ligger i ditt Hem/Musik/iTunes ska du inte kasta. Där finns dina låtlistor i xml-format. Har du backup på dessa filer förresten?

Med den här metoden kommer du att ha kvar dina musiklistor men iTunes återfår grundinställning i sina inställningar. Om metoden funkar på iTunes kan man kanske ana att ominstallation av iPhoto kan lösa de problemen, men det har jag ingen aning om.

Var hittar jag Preferencefilerna som skall kastas?

Ursprungligen av kjellebelle:

Var hittar jag Preferencefilerna som skall kastas?

I din hemmamapp finns mappen Bibliotek

Hemmamapp : Bibliotek : Preferences

sök på itunes i den mappen

SEGER!!

Detta funkade!! Tack för hjälpen och God Jul!

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-23 22:40

väcker den här tråden.
detta är ett problem som har kommit och gått för mig, I förra veckan började plex fråga varje gång!
simplify media frågar också men det har det nästan alltid gjort.
några lösningar kring detta?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-26 07:08

Jag har inte hittat någon lösning, men problemet försvann av sig själv för mig med både Plex och iTunes.
Skulle vara bra att veta vad man ska göra om det uppkommer igen...

1
Bevaka tråden