Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerMac - end of line

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis till mig var på besök på Irland i förra veckan. Under besöket på Apple fabriken försa sig guiden.
Denne sa att anledning till de att de bara körde på en linje i fabriken var p.g.a av PowerMacen var end of line och linjen höll på att förberedas för en ny produkt. De andra guiderna sa att det var p.g.a. lågsäsong...

OBS!
Detta säger jag som egenskap av privatperson inte som en represantant för varken Apple eller det företag jag jobbar för.

Skulle slå samman de två trådarna som skapats i samma ämne, råkade dock klanta mig vilket resulterade i att vissa inlägg i diskussionen försvunnit. Beklagar det inträffade.

/M

EOL = End of Life eller Line ?

Vad jag har hört så sas "End of Line".

Jag citerade PAIN och skrev "härligt om det stämmer"...

  • Medlem
  • 2003-05-19 10:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Jag citerade PAIN och skrev "härligt om det stämmer"...

Stackars Andersson... försvann din prosa?

EOL = End of Life

Brukar va typ runt 19 tiden det händer saker på Applestore va, om det nu händer något ikväll...28e Maj vill jag minnas var ett datum som diskuterades tidigare.

Betyder det inte bara att det kommer en ny modell? Inte nödvändigtvis att begreppet Powermac eller nuvarande stuket försvinner?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-05-20 13:15
Citat:

De andra guiderna sa att det var p.g.a. lågsäsong...

varför ljuger guiderna folk rätt upp i ansiktet? Alla med någorlunda insikter inom mac världen vet att en ny MAC modell är på G.

Tror dom verkligen att folk är helt bakom flötet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gluffs
varför ljuger guiderna folk rätt upp i ansiktet? Alla med någorlunda insikter inom mac världen vet att en ny MAC modell är på G.

Det kan ju faktiskt vara både och.

Ciryon

För det första så är 1 line inte mycket. Med tanke på hur många linjer fabriken har.
För det andra så justerar Apple arbetsstyrkan beroende på hur orderingången ser ut. Pga detta så finns det ganska många i staden som är negativa till Apple.
För det tredje så brukar Apple stänga av flera linjer och långt innan den nya produktionen börjar. Detta för att tömma lagret som man ligger på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 13:40
Citat:

EOL = End of Life eller Line?

End of life. Utgången produkt.

Uttrycket "End of Line" finns väl inte? EOL betyder att en ny modell är på gång, ja.

1
Bevaka tråden