Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta PC få med allt i iTunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-02-08 22:23

Jag har sökt här, Googlat och letat på Apples sidor men inte hittat nått. Vet inte om jag är trött eller blind. Ber om ursäkt isf.

Jag skall byta bort min gamla PC mot en nyare och vill få med mig mina köp, låtlistor, musik och film. Ja allt som ligger i iTunes så jag fortfarande kan synka min iPhone och mina 2 iPods. Är det bara att installera iTunes 9.0.3 (som jag har just nu på den gamla datorn) på den nya datorn, logga in på affären och kopiera över iTunesmappen från c:\Documents and Settings\User\Mina dokument\Min musik\iTunes\ till samma ställe på den nya datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-08 22:45
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-02-13 14:54

acke: Testade detta men trots jag följde steg för steg så fanns det inga låtar kvar:-(
Jesper Ohlsson: Vet inte om jag var otydlig med det är en PC med Windows och länken du skickade står det Mac överallt i.

Kanske inte går att byta dator om man har PC med Windows på.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-13 14:57
Ursprungligen av Dale:

acke: Testade detta men trots jag följde steg för steg så fanns det inga låtar kvar:-(
Jesper Ohlsson: Vet inte om jag var otydlig med det är en PC med Windows och länken du skickade står det Mac överallt i.

Kanske inte går att byta dator om man har PC med Windows på.

Jo, om du byter ut den till en Mac...
Har du din musik under Mina dokument/Min musik/iTunes, så är det bara att ta hela den mappen.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-03-24 22:28

Fick över musik och film till nya datorn men alla program försvann. Hur får jag tillbaks mina program med alla inställningar och innehåll?

Ursprungligen av Dale:

Hur får jag tillbaks mina program med alla inställningar och innehåll?

Du har bytt från en PC till en ny PC?

Och frågan gäller andra program än iTunes?

Då finns det nog bättre platser för den frågan än i iTunes-delen av ett Mac-forum.

/Mod

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-03-25 06:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du har bytt från en PC till en ny PC?

Och frågan gäller andra program än iTunes?

Då finns det nog bättre platser för den frågan än i iTunes-delen av ett Mac-forum.

/Mod

Jo, det är ett byte från en PC till en annan PC.

Programmen som försvann är dom jag tankat ner genom iTunes (vissa köpt å andra är ju gratis)
Försökte följa Mac tipset på http://www.99.se/itunes/100824-enkel-fraga-svar-att-loesa-hur-flytta-itunes-bibliotek-fran-dator-till-annan.html men fick då inte med mig mina bilder. Håller nu på att kopierar över allt som ligger i Mina dokument från den gamla PCn till den nya PCn. Jobbigt när det tar flera timmar och att synka iPhonen tar ju rät tlång tid med då den skall bakuperas å ha sig. Hållt på snart en vecka med att byta dator å de känns inte smidigt men de e väll jag som gör fel.

Andra platser? Trodde det var 99.se > Mjukvara >> iTunes som gällde när det är iTunes som jag försöker flytta innehållet i men vilken plats ska jag då ställa frågan i?

Ursprungligen av Dale:

Andra platser? Trodde det var 99.se > Mjukvara >> iTunes som gällde när det är iTunes som jag försöker flytta innehållet i men vilken plats ska jag då ställa frågan i?

Det handlar alltså om iPhone/iPod-program som du hade i din iTunes? Det framgick ju inte så tydligt i det förra inlägget. Jag tolkade det som att det var andra program i din PC det handlade om.

OK, då kan vi fortsätta här.

Men om du kopierade hela iTunes-mappen från den gamla datorn, så borde du fått med även dessa.

/Mod

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-03-25 12:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det handlar alltså om iPhone/iPod-program som du hade i din iTunes? Det framgick ju inte så tydligt i det förra inlägget. Jag tolkade det som att det var andra program i din PC det handlade om.

OK, då kan vi fortsätta här.

Men om du kopierade hela iTunes-mappen från den gamla datorn, så borde du fått med även dessa.

/Mod

Måste tacka dig för ditt tålamod.

Har nu kopierat över Mina bilder och Min musik från Mina dokument å tametusan verkar det inte att fungera. Dessvärre fick iTunes för sig att dra in alla program i iPhonen så nu räcker inte dom 11 sidorna längre till men dom är där iaf och dom verkar då fungerar som dom ska. Upptäckte av 33835 filer i iTunes Music Library.xml är det 632 som pekar fel. Finns det nått bra tips eller e de till å "Visa info" och bläddra fram till filen som gäller?

Jag testade att ändra i XML-filen men de funkade inte. "nollade" även iTunes Library.itl och då låg filerna rätt men det var en del annat som krånglade till det . Flera av iPhone programmen försvann och nått till va de nu var.

Ursprungligen av Dale:

Jesper Ohlsson: Vet inte om jag var otydlig med det är en PC med Windows och länken du skickade står det Mac överallt i.

Tipsen som står i den länkade tråden funkar precis lika bra på en PC. Jag har själv flyttat iTunes-bibliotek mellan plattformarna, utan problem.

Sökvägar och mappnamn är kanske inte exakt samma, men principen funkar...

1
Bevaka tråden