Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny HTC utmanar kommande iPhone

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bara genom att titta på listan av egenskaper hos HTCs nästa Android-telefon, så förstår man att marknaden kommer att bli mycket tuffare för nästa iPhone.

Jag tror att nästa iPhone kommer att vara en mer polerad produkt än denna HTC, och den kommer att vara lättare att förstå för många användare. Mjukvaran kommer också att vara starkare, tror jag.

Men den här listan motsvarar mycket av de önskemål man ofta hör och läser om vad gäller smartphones. I alla fall bland teknikintresserade.

  • 4.3-inch, 800x480 TFT touchscreen (iPhone is 3.5 inch 320x480)

  • 1 GHz Qualcomm Snapdragon processor

  • Dual 3G/4G WiMAX connectivity

  • MicroSD card slot (up to 32GB), USB

  • Forward-facing 1.3 megapixel camera

  • Rear-facing 8 megapixel camera with auto-focus and 720p HD video recording

  • HDMI out

  • Built-in mobile hotspot functionality (for Wifi iPad +MacBooks?)

  • custom web browser with Flash support

  • A F'ing kickstand

Jag tror inte nästa iPhone kommer att komma i närheten av det här. Men vad betyder det för iPhone?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker är bra med iPhone och vad ni har för förväntningar på nästa modell. Skulle en tekniskt mer avancerad produkt kunna få er att byta? Är mjukvaran värd mycket mer än hårdvaran?

Android kanske ännu inte är uppe på nivå, men det finns väl ingen tvekan om att de kommer att slita hårt med att vidareutveckla det?

Ni kan se en video om telefonen (som är sådär) på Macrumors.

Jag vet inte, jag tycker inte det känns så där jätteintressant, om inte mjukvaran blir mycket bättre. Telefoner med bättre spec än iPhone har alltid funnits. Däremot måste Apple komma med något riktigt smaskigt i mjukvaruväg till 4.0, känns som om det stått ganska stilla nu ett tag och det finns rätt stora utrymmen för förbättringar.

Vad önskar jag i nästa generations iPhone?

  • Uppfräschad mjukvara!

  • Nytt utseende, gärna i aluminium. Se iPad och HTC Legend.

  • Mer flashutrymme. Mina 32 GB är fulla.

  • Eventuellt bättre kamera, med någon form av blixt.

Hårdvaran tycker jag alltså är rätt okej fortfarande. Bättre spec kvittar som sagt, så länge mjukvaran inte är bättre än iPhone OS, och det är den inte. Än.

Senast redigerat 2010-03-24 09:24

Tråden flyttad från "Allt om Mac" till "Hårdvara - Mobiltelefoner".

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 09:41

Hårdvaruspecar. Suck.

Väck mig då det kommer en telefon som synkar lika bra med min Mac som iPhone.

Ursprungligen av pesc:

Hårdvaruspecar. Suck.

Väck mig då det kommer en telefon som synkar lika bra med min Mac som iPhone.

Jag och pesc sover skafötters i den här frågan. Väck mig med då det händer ngt som är värt bry sig om.

8MPixelkamera vettu! javisst, och det tar 8 minuter att skicka en bild ...

Närhårskamera på framsidan, vi har haft lurar med det sedan 1998, det har liksom inte slagit med videosamtal. Man får hålla luren på armlängds håll, allt flaxar omkring så man blir sjösjuk och alla kommer bara visa sina dubbelhakor. Kvinnor kommer vägra använda den kameran...

Flash?! Öh, säkert, stabilt och bra, inga prestandaproblem alls och en underbar plattform att stå på hela timmen som batteriet räcker...

osv osv

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-03-25 00:42

Wow, sällan har jag skådat så fullkomligt urusla argument.

Ursprungligen av Goflorp:

8MPixelkamera vettu! javisst, och det tar 8 minuter att skicka en bild ...

Vill man skicka en bild men tycker det tar för lång tid är det faktiskt möjligt att förminska bilden. Nymodighet förvisso, så det är helt okej om du inte kände till detta...

Ursprungligen av Goflorp:

Närhårskamera på framsidan, vi har haft lurar med det sedan 1998, det har liksom inte slagit med videosamtal. Man får hålla luren på armlängds håll, allt flaxar omkring så man blir sjösjuk och alla kommer bara visa sina dubbelhakor. Kvinnor kommer vägra använda den kameran...

Eftersom folk vill ha en kamera på framsidan så kan man ju faktiskt anta att folk använder det. Personligen gör jag det inte.
Dom gånger jag gjort det har det dock funkat bra.
Kan tänka mig att det är jobbigt dock om man är överkänslig för allt och inte har tillräckligt med armstyrka för att hålla sin mobil utan att skaka.

Ursprungligen av Goflorp:

Flash?! Öh, säkert, stabilt och bra, inga prestandaproblem alls och en underbar plattform att stå på hela timmen som batteriet räcker...

Man måste inte tro på allt Steve säger.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-25 08:04
Ursprungligen av Goflorp:

Jag och pesc sover skafötters i den här frågan. Väck mig med då det händer ngt som är värt bry sig om.

Hårdvaruspecar är intressant, tycker iallafall jag. Eller skiter ni i om er iPhone är en 8 eller 32-gigsmodell? Är inte det en hårdvaruspec? Samma OS, samma utseende för övrigt, ju.

Hårdvaruspecar säjer ju nåt om vad man kan vänta sig av mjukvaran; liksom, det är ju rätt trist att tex. köra OSX med 1GB ram, men hur kul som helst att göra samma sak med 8GB ram...

Vore det värt att bry sig om att det kommer flashstöd eftersom Apple lyckats göra ett batteri som håller 4000 timmar samtalstid och 900 år stand-by? Är inte ett batteri hårdvara?

Ursprungligen av pesc:

Hårdvaruspecar. Suck.

Väck mig då det kommer en telefon som synkar lika bra med min Mac som iPhone.

Och hur bra synkningen funkar beror inte ett dugg på hårdvara menar du?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-03-25 09:33
Ursprungligen av tomcat:

Hårdvaruspecar är intressant, tycker iallafall jag. Eller skiter ni i om er iPhone är en 8 eller 32-gigsmodell? Är inte det en hårdvaruspec? Samma OS, samma utseende för övrigt, ju.

Hårdvaruspecar säjer ju nåt om vad man kan vänta sig av mjukvaran; liksom, det är ju rätt trist att tex. köra OSX med 1GB ram, men hur kul som helst att göra samma sak med 8GB ram...

Vore det värt att bry sig om att det kommer flashstöd eftersom Apple lyckats göra ett batteri som håller 4000 timmar samtalstid och 900 år stand-by? Är inte ett batteri hårdvara?

Och hur bra synkningen funkar beror inte ett dugg på hårdvara menar du?

Jag tycker hårdvaruspecar är helt onödigt att grotta in sig i.

Det enda som är viktigt är att telefonen fungerar i verkligheten och det kan man inte utläsa ur några hårdvaruspecar.

Ursprungligen av akesson:

Jag tycker hårdvaruspecar är helt onödigt att grotta in sig i.

Det enda som är viktigt är att telefonen fungerar i verkligheten och det kan man inte utläsa ur några hårdvaruspecar.

Inte helt onödigt med hårdvaruspecar för i sådana fall borde det inte vara någon skillnad i användbarhet mellan 3G och 3Gs och det är det...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-25 10:35
Ursprungligen av akesson:

Jag tycker hårdvaruspecar är helt onödigt att grotta in sig i.

Det enda som är viktigt är att telefonen fungerar i verkligheten och det kan man inte utläsa ur några hårdvaruspecar.

Jag kan mycket väl utläsa att på en 3Gs 16GB får jag inte plats med min musik, men på en 3Gs 32GB får jag det.

Men om det står iPhone eller iPhone 3Gs 32GB är alltså oväsentligt för dej? Det är bara en onödig hårdvaruspec?

Säj till när du ska köpa nåt nästa gång - jag säljer mer än gärna till dej!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-03-25 13:27
Ursprungligen av tomcat:

Jag kan mycket väl utläsa att på en 3Gs 16GB får jag inte plats med min musik, men på en 3Gs 32GB får jag det.

Men om det står iPhone eller iPhone 3Gs 32GB är alltså oväsentligt för dej? Det är bara en onödig hårdvaruspec?

Säj till när du ska köpa nåt nästa gång - jag säljer mer än gärna till dej!

Klart man har koll på denna typen av information. Den berättar hur mycket jag kan lagra - väldigt konkret information som till och med ingår i produktnamnet.

Däremot - om det sitter en Snapdragon-processor eller en Samsung Cortex A-8 i produkten kvittar fullständigt för mig som konsument. Jag testar en iPhone och en HTC, det som avgör är ju om jag gillar att använda den, inte vilken processor den har. Samma sak med kameran - om den har 5 eller 3 megapixel kvittar. Den produkt som tar bäst bilder är den jag vill ha - specarna kvittar fullständigt. Ska jag förklara mig ännu tydligare för dig?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-03-24 10:20

Jag håller med Capeman där.

Vad jag däremot reflekterat över är att det är oroväckande tyst om nästa iPhone. Samtidigt som marknaden svämmar över av Android och Windows-nyheter. Kan en eventuell framtida iPhone-hysteri drunkna i den rapporteringen? Nog tusan påverkas Apple av konkurrensen på fler sätt än ett. Konkurrenterna börjar komma ikapp så sakteliga. Klarar Apple ta ett nytt kliv så de hamnar på efterkälken igen?

Jag tror det. Apple som redan har ett bra system behöver bara finputsa lite på det, men de kan däremot jobba hårdare på specarna.

När marknaden har konsoliderat - och konkurenterna har kopierat upp sig och kommit igång ordentligt med sina iPhone-kopior/koncept - så kommer iPhone att stabiliseras på ca. 10-20% av alla sålda datortelefoner. Att den är vackrast och bäst (human interface) spelar ingen roll - det har inte gjort Mac till världens ledande plattform försäljningsmässigt. Eftersom Apple aldrig kommer att rea ut sina lurar - och aldrig kommer att acceptera lika små vinstmarginaler som hos iPods - så kommer alla dssa konkurenters fula och prestandagrymma datortelefoner för lägre pris än en iPhone att ta den stora marknaden. Så har det alltid varit och så kommer det att vara denna gång också.
Så länge börsen bestämmer - vilket den konstigt nog gör när det gäller teknik men inte t.ex. mode - så kommer ingen produkt från Apple att bli dominerande globalt. (Att en MacBook inte ÄR dyrare spelar ingen roll - ty konsumenterna TROR att den är dyrare när Apple inte tillverkar produkter för lägsta skrotsegmenten.)
För mig är allt detta okej - bara dom fortsätter att lillverka och utveckla iPhone :-). Att inte alla har en är iontressant för mig. OM alla hade en skulle det också vara ointressant för mig :-).

Hårdvarumässigt så ligger 3GS bra till. Den laggar nästan aldrig men ibland så är det något som låser den (irriterande). Det som begränsar mig är mjukvarufeatures. Jag vill främst kunna använda telefonen som en WiFi-hotspot.

Sedan så skulle jag vilja ha en bättre kamera. Jag är inte så mycket ute efter fler megapixel men jag vill ha bättre brusegenskaper (och jag säger inte att dagens kamera är dålig... jag vill bara ha bättre...:))

Det som jag ibland funderar på är på ett minneskort istället för inbyggt minne men jag kan inte bestämma mig för vad jag vill ha.

Hmm... det blev ungefär samma önskelista som Capeman....

Möjligen så kan jag tänka mig kosmetiska förändringar på själva telefonen:)

Ursprungligen av BlackSmp:

...och jag säger inte att dagens kamera är dålig

Då passar jag på att göra det! Den är verkligen skitdålig!

Jag jämför alltså inte med andra mobilkameror nu, utan med kameror i allmänhet.

Den skall fylla en funktion, men kan inte det. I vissa lägen kan den knäppa ok foton för lite blog- och webbruk, men det hade varit fint om den kunde ersätta även en kompaktdigitalkamera.

Jag är inte så ledsen över att den är dålig- jag har aldrig förväntat mig att den skulle vara bra- men jag hade blivit väldigt glad om man kunde bygga in en OK kamera i nästa iPhone. Den hade i så fall verkligen kommit till användning.

Det jag är nyfiken på annars är just om folk förstår sitt eget bästa. Det är egentligen självklart att ergonomi och användarvänlighet borde ha en mycket framskjuten roll när man värderar en produkt, men ofta hamnar vissa utvalda tekniska data i fokus istället.

Ta en sån sak som trackpaden på MacBooks. Den är ju värd 1-2 GB RAM och 800 MHz i CPU-hastighet bara i sig själv!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Då passar jag på att göra det! Den är verkligen skitdålig!

Jag jämför alltså inte med andra mobilkameror nu, utan med kameror i allmänhet.

Den skall fylla en funktion, men kan inte det. I vissa lägen kan den knäppa ok foton för lite blog- och webbruk, men det hade varit fint om den kunde ersätta även en kompaktdigitalkamera.

Jag är inte så ledsen över att den är dålig- jag har aldrig förväntat mig att den skulle vara bra- men jag hade blivit väldigt glad om man kunde bygga in en OK kamera i nästa iPhone. Den hade i så fall verkligen kommit till användning.

Det jag är nyfiken på annars är just om folk förstår sitt eget bästa. Det är egentligen självklart att ergonomi och användarvänlighet borde ha en mycket framskjuten roll när man värderar en produkt, men ofta hamnar vissa utvalda tekniska data i fokus istället.

Ta en sån sak som trackpaden på MacBooks. Den är ju värd 1-2 GB RAM och 800 MHz i CPU-hastighet bara i sig själv!

Jämför du med 3G eller 3GS? Om du avser 3G så kan jag förstå dig även om du jag tycker att du tar i. Om du menar 3GS så förstår jag inte vad du menar. Kameran på 3GS:en är definitivt användbar. Det är inget snack om att det finns bättre kameror men att döma ut 3GS kameran som skitdålig är att ta i.

Inte världens bästa motiv men att se löv i mars uppe i Luleå var kul så jag tog detta snapshot idag på väg till jobbet. Om jag bara litar på min gamla beprövade Canon 20D så missar jag många små tillfällen till snapshots.

Fast nu spårade vi ut en aning från originalämnet...

Senast redigerat 2010-03-25 08:23
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-25 10:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Jämför du med 3G eller 3GS? Om du avser 3G så kan jag förstå dig även om du jag tycker att du tar i. Om du menar 3GS så förstår jag inte vad du menar. Kameran på 3GS:en är definitivt användbar. Det är inget snack om att det finns bättre kameror men att döma ut 3GS kameran som skitdålig är att ta i.

Inte världens bästa motiv men att se löv i mars uppe i Luleå var kul så jag tog detta snapshot idag på väg till jobbet. Om jag bara litar på min gamla beprövade Canon 20D så missar jag många små tillfällen till snapshots.

Fast nu spårade vi ut en aning från originalämnet...

iPhone 3Gs har väl en helt okej mobilkamera. Kunde vara bättre, men jämfört med Heron är den ljusår bättre. Så, nu kom vi tillbaka till originalämnet!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jämför du med 3G eller 3GS?)

3GS. Det är den jag har nu.

Jag noterar att din bild är tagen utomhus i strålande sol mot en blå himmel.

Det för mig tillbaka till följande utdrag ur mitt tidigare inlägg:

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

I vissa lägen kan den knäppa ok foton för lite blog- och webbruk...

Tro mig, jag kommer inte att argumentera mot dig om du tycker kameran är bra. Det är ju kanon om du tycker det!

Jag har själv haft användning för min. Vi var ett gäng som var på väg ner för en repa i Engelberg när en av kompisarna var lite girig (bra snöförhållanden) och ville åka några höjdmeter extra. Det slutade med en återvändsgränd för honom där han fick gå upp igen. Jag stod nedanför i en annan grupp och hade en 5D mk II i väskan, i en inte optimal ryggsäck. Vi var alla på väg ner och det var inte läge att böka med grejorna. Men iPhonen hade jag lätt tillgänglig och kunde ta fotot. Kul att även kunna visa på telefonen på afterskin sen när det var dags för skrönor.

Jag vill gärna ha en bra kamera i min iPhone och önskar att den nuvarande hade ett bredare användningsområde.

Man kan se en kille i gröna byxor som kämpar sig upp för terrängen.

Flera gånger under klippet så tar ju en ens touchen. Värdelöst

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-03-24 15:23

Känns lite "90-talet ringde och ville ha tillbaka sina hårdvaruspecar".

Allt handlar om mjukvara & tillhörande ekosystem med innehåll (appar, musik, video, enkel synk mm). Där kan ingen ens komma i närheten av den helhetsupplevelse som Apple erbjuder.

Android är ett hafsbygge rent användbarhetsmässigt med urusel touchavkänning, skärmtangentbord och fult gränssnitt. I och med att touchskärmen är det som hela användarupplevelsen bygger på är det ungefär som att skicka med en datormus till en dator som hoppar runt över hela skärmen slumpmässigt och bara registrerar vissa klick. Hur kul vore det att använda den datorn, oavsett hårdvaruspec?

Men jag håller med Zimmerman. Iphone kommer bli handenheternas Mac (men större), med 10-20 % av marknaden - de som värderar elegans och en felfri användarupplevelse och är beredda att betala för det. Resten av marknaden kommer att översvämmas av skräpmobiler med feta hårdvaruspecar, kass mjukvara/touchgränssnitt - och minimala marginaler. Apple kommer fortfarande tjäna mer pengar både på iPhones och via ekosystemet runt om än hela resten av marknaden.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-24 16:15
Ursprungligen av akesson:

Känns lite "90-talet ringde och ville ha tillbaka sina hårdvaruspecar".

Allt handlar om mjukvara & tillhörande ekosystem med innehåll (appar, musik, video, enkel synk mm). Där kan ingen ens komma i närheten av den helhetsupplevelse som Apple erbjuder.

Android är ett hafsbygge rent användbarhetsmässigt med urusel touchavkänning, skärmtangentbord och fult gränssnitt. I och med att touchskärmen är det som hela användarupplevelsen bygger på är det ungefär som att skicka med en datormus till en dator som hoppar runt över hela skärmen slumpmässigt och bara registrerar vissa klick. Hur kul vore det att använda den datorn, oavsett hårdvaruspec?

Men jag håller med Zimmerman. Iphone kommer bli handenheternas Mac (men större), med 10-20 % av marknaden - de som värderar elegans och en felfri användarupplevelse och är beredda att betala för det. Resten av marknaden kommer att översvämmas av skräpmobiler med feta hårdvaruspecar, kass mjukvara/touchgränssnitt - och minimala marginaler. Apple kommer fortfarande tjäna mer pengar både på iPhones och via ekosystemet runt om än hela resten av marknaden.

Protest. iPhone är bra - framförallt satte dom nivån för hur en touchtelefon ska se ut och funka. Men iPhone känns daterad tycker jag. Jag har både en 3Gs och en Hero. iPhone har *aningen* mer responsiv touch, men det ärligt talat ingen större skillnad i känsla på den och Heron. Att synka allt med googles moln känns också som en smartare idé än att allt ska synkas genom iTunes. Alltså, allvarligt - hur 1900-tal känns det inte att tramsa med kablar och dator bara för att synka sin information på sina maskiner?
Kopplingen till facebook är en annan sak där Hero vinner. Att komplettera touchen med en styrkula (eller optiskt öga som på Desire/Legend) är nåt jag saknar grymt mycket på iPhone - det är riktigt smidigt när man navigerar över stora webbsidor. Appar finns det onekligen fler till iPhone, men ärligt talat, jag har inte hittat så många mer VETTIGA appar till iPhone än till Android (som i dagsläget har runt 35000 apps f.ö.). Användandet av widgets för tex. kalender är nåt som gör att Hero känns smidigare än iPhone, där man måste peta sig fram för att komma dit man vill.
Den begränsade multitaskningen är också en jä*ligt jobbig del som stör min upplevelse av iPhone.

iPhone är på det hela taget den bättre telefonen trots alla dessa missar, men jag är - trots detta - riktigt sugen på att prova en HTC Legend när den kommer. Som en Hero men både snyggare och bättre, verkar det som...

Ursprungligen av tomcat:

Protest. iPhone är bra - framförallt satte dom nivån för hur en touchtelefon ska se ut och funka. Men iPhone känns daterad tycker jag. Jag har både en 3Gs och en Hero. iPhone har *aningen* mer responsiv touch, men det ärligt talat ingen större skillnad i känsla på den och Heron. Att synka allt med googles moln känns också som en smartare idé än att allt ska synkas genom iTunes. Alltså, allvarligt - hur 1900-tal känns det inte att tramsa med kablar och dator bara för att synka sin information på sina maskiner?
Kopplingen till facebook är en annan sak där Hero vinner. Att komplettera touchen med en styrkula (eller optiskt öga som på Desire/Legend) är nåt jag saknar grymt mycket på iPhone - det är riktigt smidigt när man navigerar över stora webbsidor. Appar finns det onekligen fler till iPhone, men ärligt talat, jag har inte hittat så många mer VETTIGA appar till iPhone än till Android (som i dagsläget har runt 35000 apps f.ö.). Användandet av widgets för tex. kalender är nåt som gör att Hero känns smidigare än iPhone, där man måste peta sig fram för att komma dit man vill.
Den begränsade multitaskningen är också en jä*ligt jobbig del som stör min upplevelse av iPhone.

iPhone är på det hela taget den bättre telefonen trots alla dessa missar, men jag är - trots detta - riktigt sugen på att prova en HTC Legend när den kommer. Som en Hero men både snyggare och bättre, verkar det som...

Håller delvis med dig... Men två punkter tycker jag är lite galna här. Jag synkar inte heller med kabel. Tramsigt! Synkar givetvis med Apples moln. Alltså ingen som helst skillnad mot din HTC. Sen måste jag säga att jag använt en del HTC-lurar och styrkulan är ju totalt meningslös, snudd på oanvändbar. Då är till och med styrkorset på en billig Tattoo mycket bättre.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-24 16:56
Ursprungligen av Capeman:

Håller delvis med dig... Men två punkter tycker jag är lite galna här. Jag synkar inte heller med kabel. Tramsigt! Synkar givetvis med Apples moln. Alltså ingen som helst skillnad mot din HTC. Sen måste jag säga att jag använt en del HTC-lurar och styrkulan är ju totalt meningslös, snudd på oanvändbar. Då är till och med styrkorset på en billig Tattoo mycket bättre.

Ok, I stand corrected.
Men Hero känns byggd för synk mot molnet - iPhone känns byggd för synk mot itunes - med mobileme-molnet som en tilläggstjänst (som kostar en aning mer än googles moln ).

Styrkulan är förvisso inte optimal - åtminstone när man ska försöka klicka, men fan så mycket bättre för att scrolla. Tycker jag. Jag HATAR att scrolla webbsidor på min iPhone - fingret är hela tiden på skärmen vilket är rätt långt ifrån bra. Ska bli intressant att testa Legend/Desire med det optiska ögat - känns som det kan vara lösningen för att slippa fladdret när man försöker klicka.

Som sagt, iPhone vinner än... Men HTC levererar riktigt bra grejer nu. Ska bli kul att se nya iPhone och jämföra mot en Desire.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-03-24 17:16
Ursprungligen av tomcat:

Ok, I stand corrected.
Men Hero känns byggd för synk mot molnet - iPhone känns byggd för synk mot itunes - med mobileme-molnet som en tilläggstjänst (som kostar en aning mer än googles moln ).

iPhone synkar finfint med Googles moln också (mail, kalender, kontakter osv). Bara så ingen tror att MobileMe krävs.

Det jag hoppas på för iPhone OS 4.0 däremot är att slippa USB för att synka med iTunes (dvs. att den autosynkar via WiFi när man är hemma) och att kunna synka podcaster direkt via iTunes i telefonen automatiskt.

Senast redigerat 2010-03-25 07:34
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-24 17:31
Ursprungligen av akesson:

iPhone synkar finfint med Googles moln också (mail, kalender, kontakter osv). Bara så ingen tror att MobileMe krävs.

Det jag hoppas på för iPhone OS 4.0 däremot är att slippa USB för att synka med iTunes (dvs. att den autosynkar via WiFi när man är hemma) och att kunna synka podcaster direkt via iTunes i telefonen automatisk.

Jag vill ha en startskärm som jag kan sätta widgets på precis som i Androidlurarna. Det tycker jag är den största begränsningen idag. En lite uppdaterad utsida skulle jag också gilla (Legend är sjukt snygg, tycker jag...)

Ursprungligen av tomcat:

Jag vill ha en startskärm som jag kan sätta widgets på precis som i Androidlurarna. Det tycker jag är den största begränsningen idag. En lite uppdaterad utsida skulle jag också gilla (Legend är sjukt snygg, tycker jag...)

Håller med dig på dessa två punkter. Något åt det här hållet skulle se fint ut i iPhone OS 4.0:

iPhone Needs a New Home | Teehan+Lax

Ursprungligen av Capeman:

Håller med dig på dessa två punkter. Något åt det här hållet skulle se fint ut i iPhone OS 4.0:

iPhone Needs a New Home | Teehan+Lax

Riktigt snyggt!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-24 23:17
Ursprungligen av Capeman:

Håller med dig på dessa två punkter. Något åt det här hållet skulle se fint ut i iPhone OS 4.0:

edit: tog bort bilden - även om den var fin

Med en alu-baksida är det där en vinnare! Dessutom får Apple gärna trycka i en lite bättre kamera (å andra sidan är kameran som sitter i Heron ett skämt - helt värdelös).

Senast redigerat 2010-03-25 09:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 14:04
Ursprungligen av Capeman:

Håller med dig på dessa två punkter. Något åt det här hållet skulle se fint ut i iPhone OS 4.0:

iPhone Needs a New Home | Teehan+Lax

Lite plottrigt det där men så länge man kan välja själv vilken info så ser jag det som en klar förbättring. Känns lite futtigt med bara tid och laddning när det finns så mycket mer yta att använda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 16:07

Har provat telefoner som är på pappret snabbare än iPhone men är ryckigare och känns långsammare. Jag är övertygad om att nästa generations iPhone kommer ha en mer än tillräckligt snabb processor i sig. Förmodligen inte snabbast men det kommer inte att spela så stor roll då den fortfarande kommer kännas snabbast och dessutom ha överlägset flest spel och program till den.

Skulle gärna ta en bättre kamera som kan ta bättre bilder i mörkret dock. Nu tar man inte ens upp kameran när det inte är fullt ljus. Trist.

Bevaka tråden