Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekaren försvinner ibland i Safari!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-21 04:34

Har haft detta fenomen ett tag men först nu jag börjar störa mig på det. Sitter på en Macbook Pro 13" med Snow Leopard och en Magic Mouse (och även Magicprefs installerat) och ibland i Safari händer det att muspekaren bara försvinner! Jag ser liksom att jag för pekaren över länkar osv men ser inte själv muspekaren. Drar jag den ur Safari och klickar på exempelvis skrivbordet så kommer den tillbaka. Det lustiga i det hela är att det är bara när jag besöker thepiratebay.org (ajabaja mig!) som detta inträffar!

Någon som vet vad det kan bero på?

Säkerligen Apple som jävlas för att du inte köper din underhållning via Apple store

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-23 20:14

Förmodligen. Men nu gällde det underhållning som dom inte tillhandahåller. Ingen som varit med om att muspekaren försvinner i Safari?

Ursprungligen av InPezonator:

Säkerligen Apple som jävlas för att du inte köper din underhållning via Apple store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 21:59

Jag har råkat ut för viss typ av Flashbaserad reklam som stjäl muspekaren. Klickar man utanför webbläsaren så får man tillbaka den.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-24 10:41
Ursprungligen av vanilj:

Jag har råkat ut för viss typ av Flashbaserad reklam som stjäl muspekaren. Klickar man utanför webbläsaren så får man tillbaka den.

Jag har råkat ut för detta med vid tillfälle. AdBlock löste det
Men det var lite irriterande att muspekaren bara "försvann" helt appropå.
Troligen kan det vara någon reklam på den sidan som CEk besökt som har detta beteende.

Ursprungligen av vanilj:

Jag har råkat ut för viss typ av Flashbaserad reklam som stjäl muspekaren. Klickar man utanför webbläsaren så får man tillbaka den.

Exakt, fått detta på

BMW Motorrad Sverige

Klicka på "Nya motorcyklar", välj sedan t ex R1200GS.

Nu kommer en flashreklam (roterande hoj) som äter upp muspekaren tills man stängt fliken/fönstret.

botemedel; nya flash-betan 10.1 med hårdvaruacceleration stoppar det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-03 23:51

Åh, äntligen! Tackar så mycket för tipset! Löste problemet som gäckat mig, varit sjukt irriterande. Skulle beställa grejer till bilen häromdagen, den sidan jäklades så mycket att jag var tvungen att låna tjejens PC (då är det illa) för att kunna beställa.

Ursprungligen av Goflorp:

Exakt, fått detta på

BMW Motorrad Sverige

Klicka på "Nya motorcyklar", välj sedan t ex R1200GS.

Nu kommer en flashreklam (roterande hoj) som äter upp muspekaren tills man stängt fliken/fönstret.

botemedel; nya flash-betan 10.1 med hårdvaruacceleration stoppar det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-24 07:52

Hade ett tag en lustig symbol istället för "pilen" i Safari men det försvann efter en omstart av hela datorn. Har som du Macbook Pro 13" med Snow Leopard.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-24 09:08

Skumt. Det är som sagt i regel bara på thepiratebay.org, annars har jag inte märkt av problemet. Undrar om de har nåt i kodningen på sina sidor som Magic Mouse/Mouseprefs kanske inte gillar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-29 18:42

Idag märkte jag att det även skedde på Aftonbladet också. Märkligt att det aldrig har hänt förut men helt plötsligt så börjar det. Grymt irriterande!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-28 23:55

Väcker liv i den här tråden igen.

Muspekaren försvinner fortfarande, på många olika sidor. Även i andra webbläsare så antar att det kanske kan bero på flash eller liknande men då borde väl nån annan ha samma problem?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-02 19:28

Ingen? Väldigt irriterande detta problem. :/

1
Bevaka tråden