Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera osx 10.6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-22 21:46

Jag har problem vid installation av mac osx snow leopard. Varje gång jag försöker kommer det upp en crashlogg med väldigt mycket info som jag inte förstår. Jag har försökt med olika metoder men inget vill fungera, trodde att jag lyckades när jag körde skivan från en annan dator. Men det visade sig att finder startade om hela tiden. Hann inte ens gå igenom mappar innan fönstret försvann. Så jag har haft snow leopard på datorn men den gick inte att använda.

Saker jag har provat;
Formaterat hela disken med Tigerskiva.
Kontrollerat disken.
Installera från annan dator med min som slave.
Extern dvdläsare.

Sitter just nu med Tiger som jag intallerat via min egen interna läsare och det fungerar felfritt, kunde även installera Leopard när det kom men har ej tillgång till den skivan nu.

Någon som har/haft samma problem och vet någon lösning eller måste jag lämna iväg datorn på service?

Har läst många trådar och googlat många timmar utan att hitta någon med samma problem (vissa har haft liknande men ingen metod har funkat för mig)

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-22 21:48

Att tillägga.

Jag köpte familjepaketet och skivan fungerar på andra datorer.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-22 21:50

Vilken dator har du? Uppgraderat firmware?

och du borde pasta in crashloggen här. den är aldrig omöjlig att tolka.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-03-23 13:48

Snow Leopard är Intel only. Har du Intel-processor i burken du försöker installera det på?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-23 18:27

Tack för snabba svar!

Jag har de senaste firmwaren.

Spec på min dator (intel):
The Apple MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.33 15-Inch features a 2.33 GHz "Core 2 Duo" processor (T7600), with two independent processor "cores", a 4 MB shared "on chip" level 2 cache, a 667 MHz frontside bus, 2.0 GB of 667 MHz PC2-5300 DDR2 SDRAM, a 120 GB hard drive with "Sudden Motion Sensor" technology, and a 6X dual-layer DVD±RW/CD-RW SuperDrive (compared to a single-layer drive in earlier 15-inch models). It also includes an ATI Mobility Radeon X1600 graphics processor with 256 MB of GDDR3 video memory and dual-link DVI functionality, and a 15.4" widescreen 1440x900 TFT active-matrix display (glossy display option available).

Like the previous 15-inch MacBook Pro models, this model has the same fiber-optic-based "ambient light sensor" that adjusts keyboard illumination and screen brightness, "scrolling TrackPad", "MagSafe" power connector, integrated iSight video camera, and included Apple Remote. Connectivity includes the same ExpressCard/34 slot, AirPort Extreme (although the Core 2 Duo models support 802.11n as well as 802.11g after a firmware update), Bluetooth 2.0+EDR, Gigabit Ethernet, FireWire "400" port, two USB 2.0 ports, optical digital audio in/out, and DVI out. However, the MacBook Pro "Core 2 Duo" models also added a single Firewire "800" port, much to the delight of videographers.

Här är chrashloggen

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-23 19:54

Har du något extraminne installerat i maskinen? Har du testat att köra Apple Hardware Test (AHT) som finns på installationsskivorna som kom med datorn? (Starta med ALT nertryckt)

1
Bevaka tråden