Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule - fel 60

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Köpte en Time Capsule som jag installerade och skulle göra min första backup på igår. Lämnade det över natt med ethernet kabel i.

När jag kikade på det imorse så fick jag felmeddelande 60 och att backup inte kunde genomföras. Letar efter vad fel 60 är. Time Capsule är uppkopplad till min Airport Extreme och lyser grönt.

Här är meddelandet:

Kunde inte skapa avbilden ”/Volumes/Data/Anderss MacBook Pro.sparsebundle” för säkerhetskopiering (fel 60).

Vad gör jag för fel?

Anders

  • Medlem
  • 2010-03-23 12:44

Lite tankar, om TCn är köpt nyligen har du gratis support i 3 månader from inköpsdatumet, om den inte köptes begagnad.

Varför låter du inte TCn agera router? Det verkar krångligt att ha en APE och en TC.

Det är relativt enkelt att återställa TC:n och formatera dess disk så jag skulle nästan göra det.

http://support.apple.com/kb/HT3728

Formatera gör du om du går in i Airport Utility, väljer manuella inställningar och går till hårddiskar och sedan radera.

Tack för svar. Men vad är fel 60?

Ursprungligen av anders gbg:

...Time Capsule är uppkopplad till min Airport Extreme...

Om du redan hade en Airport Extreme, så kunde du köpt en USB-hårddisk och kopplat in där, och kört backupen mot den.

Finns det någon speciell anledning till att du kör med dubbla routers?

Har du gjort rätt inställningar på dina båda routers? Det är kanske någon "krock" i nätverket som orsakar felet...

Jo. Tanken är att bli av med min Airport Extreme och gå över till Time Capsule. Men jag har inte hunnit göra det ännu.

Nu verkar problemet dock gett sig. Tre timmar tog backup med Ethernet.

1
Bevaka tråden