Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom 3 beta 2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-03-23 08:16

Tack! Detta hade jag inte tänkt på utan din länk.

Testa brusreduceringen och Tether. Det är mina favoriter

Testade just tether, eller direktfångst som det visst heter, och det funkar kanon med min D90. Nu kan jag skippa Capture One och Sofortbild som hela tiden krashade när jag fotade i råformat.

Sedan går allt lite fortare också. Trevligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 12:37

Betydligt rappare än Aperture 3 i alla fall, verkar lovande.

Brusreduceringen i 3:an är ljusår bättre än den i version 2. Capture NX kan jag (antagligen) snart lägga på hyllan.

Väldigt imponerad.
snyggare, sobrare.

Älskar redan funktionen för att få vattenstämplar på sina foton vid export....

  • Medlem
  • 2010-04-03 23:26

Hm..hur var det nu, om jag installerar Beta 2 av LR 3 så kan den inte läsa in mina nuvarande inställningar, eller? (hörde det någonstans). Men finns det risk att betan förstör mina nuvarande inställningar och databaser som hör till den senaste skarpa versionen som jag har installerad? Det vill man ju helst inte riskera.

Är nyfiken på att testa, men vill veta att jag och mina filer är "safe" först. Har iofs backup, men orkar inte mecka just nu om det skiter sig.. *s*

Hälsn. Fredrik

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-04-03 23:58

Betaversionerna av LR3 kan inte konvertera gamla bibliotek, utan du måste skapa ett nytt och importera bilderna på nytt.

  • Medlem
  • 2010-04-04 00:10

Ok, tack Mattias. Har nu testat och funnit programmet stabilt i det lilla jag arbetat med det. Dessutom känns det snabbt på alla möjliga vis: från att dra i reglage till att...ja, det mesta tycker jag. Sen är väl lite inbillning med..haha. Trevligt att prova på i alla fall.

När version 3 kommer skarp, hur gör man då med biblioteken? Minns faktiskt inte hur jag gjorde under den förra övergången. Var det någon autoimport som skedde då, tro.. *hm*

Ha en bra fortsatt helg!!
Fredrik

1
Bevaka tråden