Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nätverksanslutning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ett år gammal Macbook Unibody som nu helt plötsligt har fått ett knepigt nätverks fel.

Jag har ett trådlöst nätverk hemma ( Dlink router) och förra veckan sänktes hastigheten markant, till ca 0,002mb/s enligt bredbandskoll.se ( Har 10/10 Lina ), trodde det var bredbandsleverantören som hade fått tekniska bekymmer men så dubbelkollade jag med iphonen och som då hade normal hastighet, och enlig bredbandskollappen så hade jag 20mb ned så bredbandsanslutningen verkar felfri.

Kopplar man datorn till routern via kabel så fungerar det felfritt och ansluter jag till grannens nätverk så fungerar det normalt med.

så det måste ha blivit något konstigt med just min anslutning.
har provat att ta bort anslutningen och göra en ny men utan resultat.

Verkar som att macbooken vill uppfatta Dlinknätverket med en begränsad hastighet, frågan är vem som uppfattar fel routern eller datorn?

1 gång så gick den tillbaka till normalt men dagen efter så var felet tillbaka ...väldigt skumt

Någon som har varit med om något liknande eller har tips på vad man kan prova ?

Har provat att starta i felsäkert läge, resetat datorns logikkort, resetat routern, och provat med att göra en helt ny anslutning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-22 12:36

Ingen annan som har loggat in på ditt trådlösa? Störningar, någon granne som har installerat trådlöst på samma/närliggande kanal?

Tror ingen har loggat in på nätverket av mina grannar, skulle kunna vara störningar men då tycker man att iphonen borde drabbas också ?

Jag har en widget där jag kan se vilka kanaler olika nätverk använder, det finns en till iPhone också som heter Wifitrack.
Jag har en annan widget som visar signal/störförhållandet på signalen Macpod Software

1
Bevaka tråden