Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox, kan bara ladda ner en fil åt gången

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Firefox 3.6 och MAc OSX 10.5.8

Tidigare (minns inte när, dvs om det var före program/operativ uppdateringa) har jag kunna hämta 4 filer samtidigt. Numera kan jag bart hämta en fil åt gången. Om jag väljer fler så kommer programmet ihåg en del men inte alla. Väldigt irriterande när jag hämtar hem stockbilder och efter att ha valt ut dem måste sitta och vänta på att varje bild ska vara nerladdad innan jag kan klicka på en ny

Har för mig att det någon gång i historien fanns en inställning där man kunde ställa in antalet samtidiga nerladdningar men hittar inget sådant nu

Efter lite sökande hittade jag att man kunde ändra i "about:config" och ändrade då till
network.http.max-persistent-connections-per-server;
till: anpassad heltal 12
men det blev ingen förändring

Har rensat cashen men det hjälpte inte. Har även haft datorn avstängd så den har startat om.

(Jmf iTunes där jag tillåtet samtidiga hämtningar och då hämtas 3 filer åt gången)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-22 08:52

Antalet samtidiga anslutningar från en och samma klient kan begränsas på servern för att spara resurser. Är det så i det här fallet spelar dina egna inställningar ingen roll.

Har du detta problem när du jobbar mot flera olika servrar eller är det en specifik bov i dramat?

Tack!

Som jag har letat ...

Du har helt rätt - det måste vara ett par sidor som satt begränsning ungefär samtidigt. För det började huxflux - och eftersom bilderna är ganska stora så blev det märkbart. Har nu kollat andra webbplatser och där fungerar det med samtidiga filhämtningar.

1
Bevaka tråden