Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkamera - saknar drivrutiner, och vet inte vilket märke det är

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öckerö
  • 2010-03-20 23:49

Hej har ett litet problem, kan inte hitta skivan med driv rutiner till min Pc webbkamera och det står inget märke på själv kameran kan detta lösas på något sätt?

Är det en USB kamera? Plugga in den i en Mac och kör System Profiler. Den brukar ge bra info om vad du har pluggat in för något.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2010-03-21 01:52

Jag har inte mac utan PC....

Du gör precis likadant på windows men här om windows vista inte hittar drivrutinerna och laddar ner dem direkt så får du upp en ruta som säger vad den heter, antagligen logitech eller något och skriv detta i google tillsammans med drivrutin.

Eller helt enkelt titta på kameran, se vad den heter på undersidan och gå från där.

1) Det här är ett Mac-forum, så jag har flyttat tråden till det forum som är mest lämpligt för PC-frågor - "Windows på Mac"

2) Försök sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. Den gamla rubriken "Webbkamera" säger inte så mycket om vad problemet egentligen gäller.

/Mod

Nu är vi ju i huvudsak ett Macorienterat forum, du kanske har noterat det.
Varför inte fråga på Sweclockers när det rör rena pc-frågor?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-21 17:37

Står det absolut ingen märkning alls på kameran?

Jag har en Logitech Quickcam E 3500 som bara har ett märke tryckt på den, det står "Logitech" och inte ett spår mer. Om man pluggar in den så får man ett model nummer: 0x9a4. Ibland fattar man varför det är billiga grejor...

Har du provat att Googla

QuickCam® E 3500?

Örjan, mitt inlägg var inte en fråga om hjälp, men en kommentar till Csofts fråga om det inte fanns någon märkning på Xeatos kamera. Men det kanske blev lite vagt.

1
Bevaka tråden