Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone billaddare typ Sony Ericsson

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-02-08 16:53

Som topic. Hatar alla billaddare som har kabeln utstickande bakåt.
Sony Ericssons originaladdare där kabeln går neråt ifrån den klumpiga ciggtändarelådan gör stor skillnad om man har cigguttaget dåligt placerat i bilen.
Finns det någon sån för iPhone? Jag hittar ingen som säljer.

  • Medlem
  • 2010-02-08 17:25

Belkin har en klump med två USB-jack där kabeln sitter på din bild. Kabel följer med. 200 spänn på Elgiganten, funkar fint.
En blå lampa på toppen lyser mig dock i ögonen, men den är ju lätt att täcka över.

edit: vad fasen är "bakåt" på en sån där? För mig pekar sladden bakåt när laddaren ser ut som ovan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-08 19:10

Kjell & Co har en liten plug med USB-kontakt (utan kabel) som inte sticker ut något alls. Bara USBkabeln som går ut, ingen klump utanför.

  • Medlem
  • 2010-02-08 20:06
Ursprungligen av kenjon:

Kjell & Co har en liten plug med USB-kontakt (utan kabel) som inte sticker ut något alls. Bara USBkabeln som går ut, ingen klump utanför.

De små innehåller ingen kondensator och kan paja det man laddar om man har otur. (Har jag hört.)

Ursprungligen av Baron:

De små innehåller ingen kondensator och kan paja det man laddar om man har otur. (Har jag hört.)

De borde väl inte säljas om de kan skada prylarna man vill ladda? Eller?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-08 19:13

Jag har en Belkin PowerJolt SE. Har ingen aning om var den är köpt för jag har fått den. Men det kanske går att kolla upp.

  • Medlem
  • 2010-02-09 21:41

Jag köpte denna. Den kom med en usb-kabel för iPhone/iPod.
Belkin : Dual Auto Charger for iPhone and iPod

Tar upp en fråga till i den här tråden

Jag köpte en 12volts laddare på Clas Olsson. Clas Ohlson - USB-laddare 12 V. tillbehör mp3-spelare

Men får den inte att fungera? Har iofc bara kört bilen på tomgång, kanske måste man köra lite för att bilen ska ge full strömstyrka i 12volts uttaget eller är det så att laddaren inte fungerar till iPhone 3gs?

tacksam för svar

Jag köpte i begynnelsen en på Teknikmagasinet som inte hellr funkade (funkade med andra USB-drivna grejer). Jag fattar inte hur en iPhone kan veta vilket som är vilket - för mig är USB 5 volt and thats it - men om laddare inte uttryckligen sägs funka med iPod/iPhone så tar man en risk att det inte funkar.

Ursprungligen av Kidmaster:

Tar upp en fråga till i den här tråden

Jag köpte en 12volts laddare på Clas Olsson. Clas Ohlson - USB-laddare 12 V. tillbehör mp3-spelare

Men får den inte att fungera? Har iofc bara kört bilen på tomgång, kanske måste man köra lite för att bilen ska ge full strömstyrka i 12volts uttaget eller är det så att laddaren inte fungerar till iPhone 3gs?

tacksam för svar

Ursprungligen av Kidmaster:

Efter ett längre test idag så har jag kommit fram till att den här laddaren FUNKAR INTE.

Har ni något tips på billig liknande laddare? Gärna som går att köpa i fysisk butik i göteborg

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-03-24 06:56
Ursprungligen av Kidmaster:

Efter ett längre test idag så har jag kommit fram till att den här laddaren FUNKAR INTE.

Har ni något tips på billig liknande laddare? Gärna som går att köpa i fysisk butik i göteborg

http://www.99.se/1870167-post8.html

iPhone och iPods kräver att det kommer ström även på en av datapinnarna (data plus). De flesta USB laddare struntar i att lägga ström på pinnen och då accepterar inte iPod/iPhone laddningen...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-24 22:39

Funkar smidigt;

Belkin Billaddare iPod

Såhär kör jag Lite mods men beskriver nedan!

Köpte först denna:

299:- hos Kjell.com, hållare anpassad för 3G / 3GS och har Usb kontakt i andra änden som ansluts i en 12v ciggkontakt.

Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

Jag moddade dock denna då jag köpte ny Pioneer bilstereo eftersom kabeln endast stödjer laddning, finns alltså bara en + och - kabel invändigt. Skruvade ut denna samt gröpte ur för en vanlig iphone kontakt och limmade fast kontakten invändigt med smältlim.
Det enda som syns är alltså att kabeln är vit och hållaren svart. Så telefonen laddas också! Hållaren går att vinkla hur man vill eftersom den har en kulled.

Stereon stödjer iphone så jag behöver bara trycka ner telefonen så sköter jag antingen allt via den eller via stereon + fjärr.

Sjukt bekvämt nu när man fått till Navigon!

1
Bevaka tråden