Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

koppla ihop macbook pro - imac 27" - cinema HD display?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 17:48

Hej.

Sitter i dag på en två år gammal macbook pro och en cinema HD 23" skärm.
Har nu beställt en imac 27".

Nu undrar jag om det går att koppla ihop alla dessa på något fiffigt sätt.

min önskan är alltså att kunna
köra cinema hd displayen till imacen vilket nog inte blir något problem.
Men sedan kunna swictcha med en knapptryckning över till macbook pron
som då ska visas på iMacen och cinema HD displayen.

Någon som har lyckats med detta?

//Samuel

Problemet (ett av dem) är att iMacen bara kan köras i Target Display Mode om insignalen är MiniDisplayport. Och din MBP har väl DVI?

Sen vill du alltså ha signal från MBP till två skärmar (iMac + ACD). Då behöver du en box som slår samman de två skärmarna, så att MBP bara kan ge en utsignal, typ Matrox. Sen var det problemet med MiniDisplayport igen.

Sen tror jag du behöver ett par KVM-switchar (eller åtminstone V-switchar).

Sådär.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Sen vill du alltså ha signal från MBP till två skärmar (iMac + ACD). Då behöver du en box som slår samman de två skärmarna, så att MBP bara kan ge en utsignal, typ Matrox.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 18:06

Yes har varit inne på KVM grejen men verkar inte helt lösa problemet..
MBP´n är DVI ja.

Hm kan inte vara den första med det här problemet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 19:18

Tänk på att Matrox behöver 2skärmar med samma upplösning och Hz för att fungera.

Jag har samma problem men har en iMac 27", en 24" led och en 47" led skärm och ser gärna en lösning på problemet..

För att få signalen in till iMac ifrån MBP så behöver du en konverter från DVI till Displayport, t.ex. denna (som dock inte är släppt ännu) Kanex XD For Apple iMac 27" - Full Screen HD Playback of Blu-Ray DVD PS3 Xbox 360 Elite w/ Audio

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-21 13:50

Ah, det där kanske kan vara något.
Men kan man få upp mbp på båda skärmarna?

Att ha två skärmar kopplade till MBP låter dock inte som något som kan fungera bra. Om man använder någon typ av splitter, så förväntar den sej antagligen att skärmarna som den delar ut till har samma upplösning.

Ett alternativ kanske kunde vara Kensington Universal Multi-Display Adapter.

Men det nämns:

Citat:

Note to Mac® computer users: Video responsiveness of connected external monitor is reduced but functional for everyday computing.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-21 15:24

Tror det är rätt svårt att få till det precis som du vill ha det. I värsta fall har du ScreenRecycler

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-21 18:07
Ursprungligen av Robo-X:

Tror det är rätt svårt att få till det precis som du vill ha det. I värsta fall har du ScreenRecycler

//Rob

Detta går dock inte snabbt

Jag har funderat lite.

Det ursprungliga problemet går inte att lösa, ens med valfritt antal KVM-switchar, i och med att iMacens Minidisplayport ibland är en utgång, och ibland en ingång. Och KVM-switchar är riktade, med tydliga ingångar och tydliga utgångar.

1
Bevaka tråden