Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac skärm!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-19 21:55

Jag har lånat en iMac och nå är det så att skärmen har blivit konstig, den är rosa och gillar inte mörka färger. Jag har inte gjort nogot specierllt med den... Inga magneter eller nått liknande i närheten. Så nu undrar jag vad som är problemet...

Är det en plattskärmare eller en bildrörs iMac?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-19 22:05

Bildrör

  • Medlem
  • Mark
  • 2003-05-19 22:58

Hade två iMacar som betedde sig så på ett jobb. Uppkom efter övergång till MacOS X. Lösningen i det fallet var en Firmwareuppdatering som följer med på systemskivan. Vet inte om det kan vara till någon nytta.
/PapaC

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-20 08:55

Jo, problemet började efter att jag hade installerat OSX men var hittar jag firmwareuppdateringen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av PapaC
Hade två iMacar som betedde sig så på ett jobb. Uppkom efter övergång till MacOS X. Lösningen i det fallet var en Firmwareuppdatering som följer med på systemskivan. Vet inte om det kan vara till någon nytta.
/PapaC

Han skriver de ju.. Kan de bli enklare?

"På systemskivan" = Jagularskivan, annars finns dom säkert att ladda ner hos apple.com om man söker lite.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-20 09:04

Okej men problemet var just det att jag inte hitta dom på systemskivan :o, och vilken av firmware uppdateringarna är det jag ska ha? Finns ett 20 - tal, antog själv att det skulle va typ Nivida men det är bara till G4 med Cinema display.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 09:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Max Wik
Okej men problemet var just det att jag inte hitta dom på systemskivan :o, och vilken av firmware uppdateringarna är det jag ska ha? Finns ett 20 - tal, antog själv att det skulle va typ Nivida men det är bara till G4 med Cinema display.

Sök på apples sidor... Där står bra vilken till vilken modell och hur man gör (lite pilligt att lista ut om man inte vet det )
[Å förresten : Skriv inte att du inte gjort något med den när du lagt in ett helt nytt op ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-20 09:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Max Wik
Okej men problemet var just det att jag inte hitta dom på systemskivan :o, och vilken av firmware uppdateringarna är det jag ska ha? Finns ett 20 - tal, antog själv att det skulle va typ Nivida men det är bara till G4 med Cinema display.

Start med system 9 och gå till inställningen Programuppdatering. Den gör automatisk om din iMac behöver ny firmware uppdatering, följ instruktioner.
Självklart ska du vara uppkopplat mot internet först.

  • Medlem
  • 2003-05-20 10:03

Det är Firmwareuppdateringen för iMac som du ska ha inte för någon skärmtillverkare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-20 13:51

Man tackar för all hjälp

  • Medlem
  • Mark
  • 2003-05-26 13:44

Firmeware uppdateringen för iMac ligger på Jaguar systemskiva 1/ utilities/ Firmware Updates/ iMac Firmware Update. Thats it.
/PapaC

1
Bevaka tråden