Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dimmra iMac med 1 extra skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 16:34

Tjena.

Jag har nu en iMac 27" och en 24"Led kopplad till.

Problemet är så att när jag dimmrar skärmen på tangentbordet så är det bara 27" som svarar. Dvs 24" bibehåller sin ljusstyrka.
För att få ner den så måste jag öppna systeminställningarna och dra ner den manuellt.

Så dumt kan det ju bara inte vara och det måste gå att lösa. Eller?

//T

Det borde vara något som skulle kunna lösas med Applescript eller Automator, fast jag vet inte hur/har inte testat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 17:38

Ja det tycker jag nog. Bra ide som jag inte tänkt på innan. Testar det när jag kommer hem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 22:30

Fick inget med automator att fungera och det närmaste jag hitills hittat är detta.

SmartSaver 0.1.1 software download - Mac OS X - VersionTracker

Man dimmrar båda skärmarna med hjälp utav en ikon i menyraden!

Vad jag kan förstå av den kommentaren som finns så dimmar programmet inte skärmen i den mening att ljusstyrkan minskas utan snarare att det lägger en Mörknande yta över skrivbordet, ungefär som Think.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 22:52

Jo det verkar inte bättre. Bra notering. Dock är det den enda lösningen för mig just nu verkar det som. Sedan är det lite roligt att du kan bestämma vad som skall dimmras!

Undrar varför det inte fungerar inbyggt i systemet!

Om du kan nöja dig med att bara svärta skärmarna så kan jag rekomendera Think. Själv använder jag det då jag ska skriva o inte vill ha ngt i bskgrunden som stör. Think är gratis o är gjort av Freeverse, det är också aktivt över flera skärmar samtidigt.

1
Bevaka tråden