Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död MacBook 13" (alu)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan ha hänt?

Gick och la mig efter att ha surfar lite på min fullt fungerande och mycket välskötta MB Alu.
När jag vaknar dagen därpå så hör jag att fläkten går för fulla muggar men inget händer i övrigt.
Tvingas ta ut batteriet för att starta om.
TRODDE jag. När ja satte tillbaka batteriet va datorn död. Absolut ingenting funkar. Till och me lampan på megasafe kontakten är släkt. Alltså inget ljud, inga lampor, ingen reaktion what so ever.

Vad kan ha hänt?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-03-20 10:42

Risken är att logikkortet har lagt av. Har du följt stegen i: Felsöka en MacBook, MacBook Air eller MacBook Pro som inte startar

Det är steg 8 där som kanske kan styra upp situationen. Ett annat tips är att prova att starta datorn i Firewire-läge, om den har Firewire-port: Så här använder och felsöker du FireWire-hårddiskläget

  • Medlem
  • 2010-03-20 11:37

Macbook Alu har bara USB.

  • Medlem
  • 2010-03-20 16:06

Ajaj!

Följ råden du har fått, men jag hoppas att du har din apple care redo. Exakt samma sak hände min ca två år gamla mpb 15" för ca en månad sedan. Då var det logikkortshaveri, god natt och adjö.

Ursprungligen av Daninho_:

Vad kan ha hänt?

Gick och la mig efter att ha surfar lite på min fullt fungerande och mycket välskötta MB Alu.
När jag vaknar dagen därpå så hör jag att fläkten går för fulla muggar men inget händer i övrigt.
Tvingas ta ut batteriet för att starta om.
TRODDE jag. När ja satte tillbaka batteriet va datorn död. Absolut ingenting funkar. Till och me lampan på megasafe kontakten är släkt. Alltså inget ljud, inga lampor, ingen reaktion what so ever.

Vad kan ha hänt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-20 19:13
Ursprungligen av FrrH:

Ajaj!
jag hoppas att du har din apple care redo.

Annars går det bra att reklamera om inte datorn är äldre än tre år.

Jag har följt alla råd och tips men inget händer.
Den är stendöd.

Har lämnat in den och hänvisar till konsument köplagen.
Pratade med Apple och de låter som ett problem de kommer att bekosta.
Bara att hålla tummarna.

1
Bevaka tråden