Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställa in accelerationen hos Magic Mouse?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har bytt från en USB-mus via USB Overdrive till att använda en Magic Mouse.
Har stora problem med att jag blir direkt våldtagen av accelerationen, det går inte att använda musen pga. denna. I USB Overdrive finns en funktion som sätter musaccelerationen, olyckligtvis fungerar inte programmet med Magic Mouse(på förekommen anledning..)

Jag har provat flera olika trejdepartsmjukvaror för att få musen användbar, just nu kör jag BetterTouchTool och ökar hastigheten markant så att accelerationen fuckar ur långt senare, men det är fortfarande bara en hjälplig förbättring.

Någon som har koll på en mjukvara där man kan ställa in accelerationen precis som med markörhastigheten?

jag kör med MagicPrefs
och är helt nöjd med det. Har du provat det?

Det var det första program jag provade, men samma där; man kan bara öka tracking speed till mycket högre än i OSX egna prefpane.. :/

Ursprungligen av Bluefish:

Det var det första program jag provade, men samma där; man kan bara öka tracking speed till mycket högre än i OSX egna prefpane.. :/

Dom uppgraderar programmet väldigt ofta, har du kollat in det nyligen? Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Om inget program passar, varför prövar du inte att maila utvecklaren, om det du är ute efter är intressant för övriga användare kanske de lyssnar. Det var därför som jag nämnde att MagicPrefs uppgraderar väldigt ofta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-19 18:17

Kan tyvärr inte hjälpa dig med något program men du tycker att musen är för snabb helt enkelt även på den minsta inställningen i OS X?

Vi känner alla olika, men intressant o höra för jag får ha min på nästa högsta för att jag tycker den är för slö. Har jag den på minsta så får jag dra 6 gånger över hela musmattan för att komma från kant till kant på skärmen. Givetvis så handlar det ju klart om vilken upplösning man har också men att det var sån stor skillnad är ju lite knepigt. Måste vara skillnad på nånting i mössen då känns det som.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-19 18:33

Trådskaparen pratar om accelerationen, inte tracking speed. Det är två olika saker....

Ursprungligen av kenjon:

Trådskaparen pratar om accelerationen, inte tracking speed. Det är två olika saker....

Jaha, ok, jag hade inte haft något emot att kunna öka både den och hastigheten ännu mer, men jag är nöjd ändå. Men det kanske beror på skärm storlek om han blir våldtagen av accelerationen. Har man en 27' så bli man inte det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-19 21:31

Det kan inte vara något som ligger kvar från USB OverDrive som ställer till det?

1
Bevaka tråden