Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peka om domän till one.com från loopia med mellanhand?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis registrerat ett domännamn hos loopia för att kunna använda den mot en subdomän hos ett konto hos one.com. Nu visar det sig att det inte går att göra som jag ville och som det är nu har jag inte råd att köpa ett nytt webbhotell då jag inte vet om jag kommer gå med vinst.

Min fråga är om det går att få tag på någon gratishost jag kan peka om till och som snabbt pekar om den via .htaccess (hur gör man detta, för det borde väl gå?) till min subdomän på one.com?

Är detta möjligt?

Jag har ett konto och en domän hos one.com och pekar andra domäner till subdomäner på one.com. Funkar klockrent.

Oj. Verkar lovande. Hur gör du det? Har varit inne i loopia DNS och det fungerar inte: "This domain is not yet ready - Please try again later." Ska man gör anågon inställning hos one.com? Killen på supporten sa att det inte gick.

Om domänen är reggad hos Loopia så ska du givetvis vidarelänka därifrån.

Exempel:

1. Du har en domän hos One.com som heter "www.kalle.se".
2. I den roten lägger du en mapp som heter "plupp" (eller vad som helst utan åäö och andra konstigheter).
3. Hos Loopia har du en domän som heter "www.plupp.se".
4. Du vidarelänkar denna domän till "www.kalle.se/plupp/" - eller "plupp.kalle.se".

Thats it.

(alla ändringar kan ta ett dygn att genomföra för dns och servrar - det är INTE instant effect).

Jag har valt hos loopia att vidarebefodra med DNS CNAME och valt att peka domänen Hosted by One.com Webhosting till olbook.yzx.se . Problemet är att jag får ett felmeddelande från one.com när jag går in på Hosted by One.com Webhosting . Det verkar som att one inte tillåter att man pekar om sina domäner till deras sida? Gå gärna in på sidan så ser ni felmeddelandet.

Varför inte göra som vi andra gör ? Så slipper du problem.

Ursprungligen av lill_postiZ:

Jag har valt hos loopia att vidarebefodra med DNS CNAME och valt att peka domänen Hosted by One.com Webhosting till olbook.yzx.se . Problemet är att jag får ett felmeddelande från one.com när jag går in på Hosted by One.com Webhosting . Det verkar som att one inte tillåter att man pekar om sina domäner till deras sida? Gå gärna in på sidan så ser ni felmeddelandet.

Jag förstår inte hur ni har gjort? För vad jag förstått så pekar ni om domänen. För saken är den att jag vill ha kvar domänen olbook.se i webbläsaren utan att den är i en iframe som den är i loopias vidarebefordningsalternativ. Har du lyckats med det?

Aha - su kunde ju ha sagt det från början - att du inte vill köra med iframe. Nå - då vet jag ingenting alls - iframe e finemang för mig och dom jag känner så jag har aldrig kollat vidare lksom. Sorry.

Ursprungligen av lill_postiZ:

Jag förstår inte hur ni har gjort? För vad jag förstått så pekar ni om domänen. För saken är den att jag vill ha kvar domänen olbook.se i webbläsaren utan att den är i en iframe som den är i loopias vidarebefordningsalternativ. Har du lyckats med det?

Okej. det är lugnt Har under dagen mer eller mindre bestämt mig för att skaffa mig ett nytt webbhotell. Orkar inte med one:s (hur skriver man det bra?) begränsningar längre. Blir bara trött man vill göra något man inte förutsätts göra :-/ Tack för hjälpen ändå. Nu vet jag att det inte går iaf.

1
Bevaka tråden