Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro tappad - ljud/airport/usb funkar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBookPro4,1 - en 2,5 ghz 17" som är ca 1,5-2 år "gammal" föll kan man säga ca 40 cm i bagageutrymmet i bilen. Jag har anledning att tro att den landade på "ryggen" dvs gångjärnssidan. Funkar förutom att ljudkort inte kan upptäckas, airport inte funkar längre och att usb-ut/ingångarna på vänster sida, samma sida som strömingången sitter på, är döda.

Fråga innan jag börjar öppna själv vilket jag ändå inte har tid med idag:
Går airport/nätverkskort samt ljudkort sönder av en smäll eller är det kontakter som hoppat ur läge inuti datorn?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-03-19 12:12

Kontakta ditt försäkringsbolag där du har din hemförsäkring (om du har "drulle") innan du börjar att skruva själv. Troligen tar de allt utom en självrisk på ca 1200-1500kr.
(har provat själv när jag tappade min 12" i källartrappan)

Tack Mikael!
Ingen som vet om själva korten i sig är känsliga för "chock" eller om rimligen borde vara något annat fel? Allt funkar som sagt i övrigt, sitter och surfar via 3G-modem just i detta nu, så det är inte det att den tokpajat. Kan inte se några märken på höljet heller.

För en vecka sedan trillade min macbook pro ca 1 meter i golvet när jag höll en föreläsning. Nu är den sned och bucklig men funkar - dock är den "segare" än tidigare.
Någon som vet när nästa version macbook pro kommer - för jag borde kanske byta?
med vänl hälsn Jonas

1
Bevaka tråden