Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur exporterar jag en total backup på Adressbok som går att importera i Outlook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag för att flytta alla mina kontakter i Adressbok (Mac) till mitt Outlook konto?

När jag exporterar hela adressboken blir det en fil med ändelsen "abbu" istället för "csv" och denna går inte att importera i Outlook. Hur gör man för att det skall bli rätt?

Markera alla kontakter i Adressboken och dra dem ut till skrivbordet, detta ska skapa en .csv-fil.

Ursprungligen av theplague:

Markera alla kontakter i Adressboken och dra dem ut till skrivbordet, detta ska skapa en .csv-fil.

Detta funkar inte, det går inte att dra ut dem på det sättet för de studsar bara tillbaka.

Ursprungligen av theplague:

Markera alla kontakter i Adressboken och dra dem ut till skrivbordet, detta ska skapa en .csv-fil.

Nej, du får en VCard-fil.

Markera alla (cmd-A) och ta tag i ett namn och dra ut på skrivbordet, släpp.
Studsar de tillbaka gör du inte rätt.

Ursprungligen av kjellebelle:

När jag exporterar hela adressboken blir det en fil med ändelsen "abbu" istället för "csv" och denna går inte att importera i Outlook. Hur gör man för att det skall bli rätt?

Du har två alternativ i "Exportera"-menyn. Välj vCard, så ska det fungera.

Då får du vcf-filer.

Du skriver att du vill ha CSV. Du menar kanske VCF. Men om du verkligen menar CSV, så tror jag inte att det går från adressboken.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 19:57

Vad gör detta i iPhone-forumet?

Ursprungligen av zappee:

Vad gör detta i iPhone-forumet?

Och varför ställer du den frågan här? Är det inte mycket bättre att klicka på "Rapportera" så att vi får reda på att något är fel.

Nu råkade jag få syn på det här ganska snabbt ändå. Men utan en rapportering så finns det stor risk att det dröjer länge innan någon av oss ser det.

Tråden är nu flyttad till ett mer lämpligt forum.

Rapportera mera!

/Mod

1
Bevaka tråden