Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra en blogg med webkamera inlägg i wordpress?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas någon kan svara på detta.

Jag vet inte om detta är möjligt att göra i wordpress, och om det inte går så kanske det finns andra alternativ.

Mitt önskemål är följande.

1.) Att registrerade användare ska kunna göra inlägg (poster) och gärna i ett front-end gränsnitt.

2.) Att dessa registrerade användare kan göra inlägg i form med sin webkamera. Alltså få upp ett fönster - trycka record och sen stopp - döpa klippet och sen finns det på sidan.

Är detta möjligt i wordpress?

Finns det andra alternativ?

Någon som vet något om detta.

Jag kan inte Wordpress, men det enklaste måste väl vara att låta folk länka till youtube...annars går det säkert att aktivera någon flash upploader.

Ska alltså användaren kunna lägga in video live från sin webbkamera? Detta är ju streamad video direkt till annan server...och det är mycket, mycket avancerat. Vad WordPress kan och inte kan är också av mindre betydelse - det handlar snarare om vad servern klarar/tillåter (webbhotell?).

Det handlar främst om att kunna streama över webcam inlägg till webhotellet. Det kanske är avancerat. Någon form av flash uploader vore fint.

1
Bevaka tråden