Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: HD-kabinett med fw800 för Sata-disk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver två externa kabinett för de hårddiskar som nu vilar i min döda G5'as inre. Eftersom jag ämnar använda den ena till backup och den andra är full med videomaterial så måste det vara fw800(har en iMac nu så eSata är no go).

Fram till i fredags trodde jag att jag hade detta fixat men det visade sig att butiken där jag skulle köpa dem hade fått hem fel grejor(tog bara ATA) så nu vet jag inte vart jag hamnar vare sig i pris, utseende eller kvalitet.

Jag har försökt söka hos diverse svenska nätbutiker och på Prisjakt utan någon större tur. Det enda alternativet jag kan se om den lokala återförsäljaren inte kan få fram något, är att vända mig till OWC/Macsales och deras Mercury Elite Pro(OWC Mercury Elite-AL Pro Quad Interface eS... (MEFW924AL1K) at OWC) men det lär kosta. Har räknat ut att inklusive svensk moms lär jag hamna strax över 2000kr för två sådana kabinett. Jag vill gärna hamna under 2000kr.

Kabinetten jag ursprungligen tittade på var Mapower KC31 men den lokala butiken hade som sagt fått fel grejor(ett suffix på modellnamnet bestämmer gränssnittet :/) och kan de inte få tag i rätt från dem de köper ifrån så tja...

Någon som kan tipsa om alternativa återförsäljare eller kabinettmodeller jag missat?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-08 16:00

Deltaco är din vän:

Deltaco - The Missing Link

Dustin är ÅF för Deltaco.

Lustigt det här. När jag skrivit ovanstående försökte jag mig på en ny sökning på Prisjakt och fann då att Kullander i Malmö har ett kabinett av precis rätt typ (995kr/styck). Om Grafit här i Sundsvall inte lyckats finna något kan jag ju kolla om de har möjlighet att ta hem detta kabinett från Kullander, så slipper jag förhoppningsvis undan frakten...:)

Jag bifogar länken till produkten ifall någon mer skulle vara på jakt efter liknande: http://kullander.se/product.php?productid=20231&cat=516&page=

@planB: Verkar som om Dustin inte har så många kabinett som klarar sig under min tusenkronorsgräns.

Senast redigerat 2010-03-09 12:22

Jag ger upp. Det får bli en WD Mybook Studio 1TB istället samt denna.

Den senare, som finns på Macoteket, skall användas för att få över det som finns på diskarna som jag ursprungligen skulle stoppa in i externa kabinett.

1
Bevaka tråden