Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBook Pro låser sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-02-14 23:00

Hej,

Jag har senaste MacBook Pro 13" (2.53Ghz)

1-2 ggr per dag tokåser sig datorn. Skärm och tangentbord låser sig, jag kan inte göra någon input what so ever.

Allt annat fungerar, min spotify spelar musik, råkar jag ha en webbsida uppe med flash exempelvis så visas dessa gladigen, spotify byter cover vid nytt album etc.

Men jag kan inte göra ett skit! med datorn. Ibland brukar det hjälpa om jag tycker ut alla USB kablar, men jag är tveksam om det har något direkt samband (då en "release" inte sker exakt samtidigt och ibland verkar det inte hjälpa alls)

Problemet brukar gå över inom 5-15 sekunder, dock idag så låste den sig och efter en minuts väntande (och misshandlade av en DELL serverkartong, fö. hjälpte inte ens det...) så var jag tvungen att starta om skiten.

Någon som råkat ut för något liknande? Ska jag terrorisera Apple eller min ÅF?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-02-15 02:13

Jag råkade ut för det också, men jag installerade om sedan försvann problemet.

Jag har exakt samma problem.
Har funderat kring ifall det är Firefox eller flashfilmer som låser datorn, men har även hänt då ingetdera varit igång. Så då går tankarna vidare till ramminne eller alternativt Hårddisk..
Nu är det format på skiten och funkar inte det så åker den in för check hos en återförsäljare.

  • Oregistrerad
  • 2010-03-15 12:09

Säg till om det hjälper, känner inte för att formatera om den. Verkar som det lugnat sig nu iaf..

Formaterad och fin med gott resultat!
Tidigare kunde den freeza allt från en gång till 10 gånger på en dag - nu har det slutat upp!

Har också samma problem, skitstörande! Men det hjälpte med en formatering alltså?

  • Oregistrerad
  • 2010-03-25 14:28

Jag har faktiskt inte haft problemet nu alls, och jag har inte gjort något alls åt det. Inga uppdateringar har installerats alls. Det enda som jag gjort är att jag låtit datorn vara inkopplad på jobbet (tidigare åkte min macbook med mellan olika konsultjobb men nu har jag en HP bärbar för detta)

1
Bevaka tråden