Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kör jag PC-programmet Suunto på min Mac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 17:08

Tjena,

Jag har köpt en pulsklocka från Suunto. Det medföljer ett program till klockan som heter "suunto training manager". Tanken är att man ska koppla in klockan till datorn efter varje träningspass för att se sin utveckling i Training manager.

Jag har försökt installera Training manager på min Mac Pro flera gånger. Nu har jag insett att programmet endast fungerar på PC.

Att kunna se sin utveckling i detta datorprogram var en stor anledning till att jag köpte klockan.. Har ingen lust att sälja den.

Min fråga är om det på något sätt går att få programmet att funka på min Mac trots att det är ett PC-program? Eller är det kört?

På klockans kartong så står det "Includes Suunto Training manager software", snopet att det inte funkar på Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 17:19

Tack för det!
Beställer Boot Camp på en gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 17:22
Ursprungligen av Veranda:

Tack för det!
Beställer Boot Camp på en gång.

Boot Camp är gratis och följer med Mac OS X 10.5 och Mac OS X 10.6. Ligger i Program/Verktygsprogram
Det du behöver köpa om du inte redan har är en kopia av Windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 22:33
Ursprungligen av acke:

Boot Camp är gratis och följer med Mac OS X 10.5 och Mac OS X 10.6. Ligger i Program/Verktygsprogram
Det du behöver köpa om du inte redan har är en kopia av Windows.

Ja, förstod det efter lite googlande
Får hitta ett Windows bara.. Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-15 00:00

Kör det med WMvare fusion, ett hett tips. Lätt värt pengarna.

Hjälpte min pappa att konfigurera hans MBP idag med XP och WMvare, så underbart bra det fungerar. Inga omstarter för att köra WIN program.

Kontakta Suunto och se om de kan hjälpa dig. Det kanske kommer en Mac-version snart?

Att lämna tillbaka pulsklockan och köpa från någon annan tillverkare kan vara en idé...

Ursprungligen av bobbosan:

Kontakta Suunto och se om de kan hjälpa dig. Det kanske kommer en Mac-version snart?

Verkar tveksamt. Jag gjorde en sökning tidigare och fick då fram en forumtråd med Suunto/Mac-användare där det verkade som om Suunto inte gav någon som helst feedback på användarnas förslag att skapa en Macversion.

Det sista inlägget i tråden är från 15november förra året: Suunto and Mac? - Suunto Watches Forums

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-19 14:09

Till min dykklocka från Suunto (D9) finns ett annat program utvecklat av en dykare som funkar ypperligt. Så det kan vara idé att google runt lite efter andra lösningar än Suuntos egna.

Ursprungligen av Tangen:

Till min dykklocka från Suunto (D9) finns ett annat program utvecklat av en dykare som funkar ypperligt. Så det kan vara idé att google runt lite efter andra lösningar än Suuntos egna.

Det nämns i tråden jag länkade till ovan. Tror även det finns en länk till det där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-19 17:40
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det nämns i tråden jag länkade till ovan. Tror även det finns en länk till det där.

Aha, kikade inte - det heter i alla fall Divelog och är superbra!

Ursprungligen av Tangen:

Aha, kikade inte - det heter i alla fall Divelog och är superbra!

Kollade lite närmare, har inte ens en Suunto men hjälper gärna till...

De program som nämns i tråden är MacDive och iSMARTtrain däremot inte Divelog

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-08 13:28

Tänkte bumpa tråden och informera om att Suunto numera har stöd för Mac i och med programmet Moveslink och online-communityn Movescount.com - Powered by Suunto som är tänk att ersätta Suunto Training Manager.

Har själv en T4 men den är tyvärr kvar i lägenheten i Uppsala men har installerat Moveslink och återkommer så fort jag får möjligheten att testa helheten...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-09 17:50

UPDATE: Har nu testat MoveLink och det funkar utan några som helst problem...bara att stoppa in PC POD:en, starta MoveLink och påbörja - allt laddas upp automatiskt till Movescount.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 15:38

Härligt -cosmo-, tack för det!
Jag sålde min T6c som jag hade när jag skrev tråden. Funderar på att köpa en Suunto M5 nu,
vet du om Moveslink fungerar med alla Suunto klockor?

1
Bevaka tråden