Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CSV till QFX?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter fast i ett ekonomiprogram där utvecklingen har stannat och utvecklaren gått under jorden… det går att exportera databasen till csv men hur bär jag mig sedan åt för att få den till qfx?

Du kallar det för OFX i rubriken, men QFX i inlägget. Vilket ska det vara?

Bra att veta, om jag kanske ska justera rubriken...

/Mod

Det skall vara qxf, det man importerar till quicken

Klarar inte quicken av CSV?

Nope, det är konstigt tycker jag…

Quicken är väl ett amerikanskt ekonomiprogram som följer USA regler. CSV är väl svensk standard?

Rubriken ändrad.

/Mod

  • Oregistrerad
  • 2010-03-14 16:59
Ursprungligen av The Real Viking:

Quicken är väl ett amerikanskt ekonomiprogram som följer USA regler. CSV är väl svensk standard?

CSV står för Comma Separated Values och är överhuvudtaget ingen officiell standard, dock är det ett vedertaget format att importera och exportera data mellan system då format är så otroligt enkelt. Används över hela världen och i alla system.

Ursprungligen av studiox:

CSV står för Comma Separated Values och är överhuvudtaget ingen officiell standard, dock är det ett vedertaget format att importera och exportera data mellan system då format är så otroligt enkelt. Används över hela världen och i alla system.

Ah, jag hade fullständigt missat att CSV var Comma Separated Values. Jag trodde det var ett format som används av svenska ekonomi program. Då kan ni bortse from mitt förra inlägg! :">

1
Bevaka tråden