Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Apple köpt Simplify Media?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt (svenska) Macworld så har Apple köpt upp företaget Simplify Media.

Dom har bland annat släppt appar på App Store som möjliggör en att strömma all sin musik från datorn direkt till sin iPhone, både över WiFi och 3G/EDGE.

Om så vore fallet, så vore det trevligt om Apple släpper denna funktion i nästa iTunes och iPhone OS, jag använder själva detta ofta, just av Simplify Media.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-14 16:07

Håller tummarna för att MacWorld har rätt! Detta har jag väntat på ett tag men tyvärr tror jag att vi får fortsätta vänta även efter iPhone OS 4.0. Jag har inte riktigt varit vän med Simplifys serverdel då den förhindrar min dator att sova. Tänk om vi också kunde få synka våra iPhone trådlöst sen! Vilken lycka!

MacWorld hittar på. Det kan väl finnas tusen anledningar till att de slutar med programmet? Såg inga belägg i artikeln för att Apple skulle köpt företaget.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-16 07:03
Ursprungligen av Capeman:

MacWorld hittar på. Det kan väl finnas tusen anledningar till att de slutar med programmet? Såg inga belägg i artikeln för att Apple skulle köpt företaget.

Enligt dem själva byter de inriktning.

An Important Announcement

Ursprungligen av zappee:

Enligt dem själva byter de inriktning.

An Important Announcement

Exakt. Det här med att de skulle vara uppköpta av Apple är väl helt taget ur luften, eller? Jag har inte lyckats hitta den varianten på någon annan sida än MacWorlds. Jag säger inte att det inte är så, men det finns ju inte heller några belägg för att det skulle vara så.

Ursprungligen av Capeman:

MacWorld hittar på.

Absolut. Det var ju Google som köpte Simplify Media.

Ursprungligen av Adrian B:

Absolut. Det var ju Google som köpte Simplify Media.

Precis! Skönt att ha rätt NÅGON gång.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-03-16 15:52

Man undrar ju varför de bara plockar bort iPhone-appen, inte de andra klienterna? Kan det vara Apple som sparkat dem i skrevet?

Kan Apple ha köpt några av deras program, inte hela företaget?

Eller så är det som bollman skriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-16 21:53

Man byter inte inriktning genom att lägga ned en så pass komplex app, man kränger den och går vidare till andra betesmarker. Jag var i kontakt med en kille på Simplify och om deras blogtext är kryptisk så verkade han än mer tillknäppt, han vågade knappt skriva ut produktnamnet i sitt mail?

Hursomhelst är det otroligt irriterande, detta är tredje gången på två veckor som Apple cancellerar appar jag köpt

JB

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-16 21:54
Ursprungligen av FreddeB:

Man byter inte inriktning genom att lägga ned en så pass komplex app, man kränger den och går vidare till andra betesmarker. Jag var i kontakt med en kille på Simplify och om deras blogtext är kryptisk så verkade han än mer tillknäppt, han vågade knappt skriva ut produktnamnet i sitt mail?

Hursomhelst är det otroligt irriterande, detta är tredje gången på två veckor som Apple cancellerar appar jag köpt

JB

Den fungerar fortf, minst 3 månader i alla fall.

Tills dess lär du få veta vad som hänt.

Nu (30 juni) stänger de ner servrarna.
Fattar inte riktigt varför de ska stänga ner innan Google har släppt sitt alternativ - man hade ju kunnat plocka med sig hela userbasen till Android innan de letar upp något annat (Orb eller vad vet jag) att köra med på sin iDevice.
Kommer i alla fall att sakna min Simplify-app! Jag vet att jag funderar på att byta från iPhone till Android med detta som huvudskäl

Ursprungligen av tvamvarg:

Nu (30 juni) stänger de ner servrarna.
Fattar inte riktigt varför de ska stänga ner innan Google har släppt sitt alternativ - man hade ju kunnat plocka med sig hela userbasen till Android innan de letar upp något annat (Orb eller vad vet jag) att köra med på sin iDevice.
Kommer i alla fall att sakna min Simplify-app! Jag vet att jag funderar på att byta från iPhone till Android med detta som huvudskäl

För att strömma musik hemifrån till min iPhone använder jag SubSonic med iSub Music Streamer på iPhonen, funkar klockrent!
Applikationen: Subsonic » Free Music Streamer
Appen: iSub Music Streamer for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Ursprungligen av keptang:

För att strömma musik hemifrån till min iPhone använder jag SubSonic med iSub Music Streamer på iPhonen, funkar klockrent!
Applikationen: Subsonic » Free Music Streamer
Appen: iSub Music Streamer for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Har bara gjort en kort koll på detta, men tycker det inte känns som det kan konkurrera med hur Simplify var?

Det som jag tyckte var så bra med Simplify var att det verkade så integrerat i eller med iTunes, att man inte behövde göra mer på sin dator än installera programmet sen skötte det sig själv och iTunes visade vilka eller vilket man delade musik musik med.

Likaså att man på distans via WiFi 3G/EDGE kunde få tillgång till eget eller olika polares musikbibliotek.

Finns det inget annat app i Appstore som kan ersätta Simplify och ge samma funktioner lika smidigt?

Dr Tinnitus

Så sant, det är inte integrerat i iTunes.

Men en fantastiskt bra lösning är det för att dela musik med vänner som också använder SubSonic.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-05 21:00
Citat:

The way some at the major labels see the situation, Apple could enable iTunes users to stream songs from a home computer to other gadgets without requiring new negotiation, but for Apple to stream music from the company's servers to computers and other gadgets, the labels would require CEO Steve Jobs to cut a new deal, the sources said.

Music Labels Not Yet On Board With Apple's Cloud-Based iTunes Strategy - Mac Rumors

Det här verkar hänga ihop med Apples uppköp av Lala. Streamingtekniken måste ju fungera både centralt från iTunes Store men även lokalt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-04 15:05

Kan det här vara relaterat tro?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-14 07:31

Synd, då får man aldrig mer se dem i AppStore.

1
Bevaka tråden